تاکنون بیش از 15 مورد مبتلا به ویروس اچ آی وی در استان شناسایی شدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:فعالیت های آموزشی از جمله برنامه های رادیو و تلویزیون،نصب تابلو در پارکها سطح شهر،توزیع پوستر، انجام مشاوره و آزمایش رایگان ،پیگیری و مراقبت افراد اچ آی وی مثبت،توزیع سرنگ و کاندوم رایگان به افراد در معرض خطر در خراسان جنوبی همانند سایر نقاط کشور در حال انجام است.

دکتر قائمی از راههای انتقال این بیماری را از راه ارتباط جنسی ناسالم،استفاده از سرنگ و سوزن آلوده به ویروس در معتادان تزریقی،انتقال خون و فرآورده های خونی حاوی ویروس، از طریق مادر مبتلا به نوزاد در زمان بارداری ،زایمان و شیر دهی،عنوان کرد.

وی گفت:ویروس ایدز از راه ارتباطات عادی مانند دست دادن ، بوس کردن ، توالت و حمام مشترک ، استخر،استفاده از ظروف غذا خوری مشترک،قابل انتقال نیستند و تنها راه مطمئن برای تشخیص ،انجام آزمایش اچ آی وی است.

وی از راههای پیشگیری از ابتلا به این بیماری را خویشتن داری در زمان تجرد،وفاداری به همسر،استفاده از کاندوم در تماس جنسی با افراد مبتلا،پرهیز از مصرف موادمخدر و یا محرک،پرهیزازاستفاده از وسایل تیز و برنده مشترک مثل وسایل تزریق،تیغ اصلاح و سوزن خالکوبی اعلام کرد.

دکتر قائمی گفت:ویروس ایدز مجموعه ای از حالات و علائم است که وقتی سیستم ایمنی بدن به وسیله ویروسی به نام اچ آی وی آسیب می بیند به وجود می آید که این ویروس باعث ایجاد ایدز می شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار