رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت که طالبان در ماه مبارک رمضان برخلاف تمامی اصول و موازین دینی به جنگ و دشمنی با مردم و انجام عملیات بزدلانه انتحاری ادامه می دهد.

عبدالله‌عبدالله: طالبان در ماه رمضان به جنگ ادامه می دهد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «عبدالله عبدالله» روز دوشنبه با انتشار پیامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در افغانستان افزود که تامین امنیت در اولویت برنامه های دولت وحدت ملی قرار دارد و نیروهای مسلح کشور برای دفاع از نوامیس ملی و تامین حاکمیت ملی در سراسر افغانستان در مقابل طالبان و تروریست ها در حال جنگ و دفاع از وطن هستند.
گروه طالبان، درخواست های متعدد افغانستان و برخی از کشورهای دیگر جهان برای گفت وگو با دولت و سهیم شدن در عرصه قدرت سیاسی را رد کرده است.

خروج نظامیان خارجی از افغانستان، عمده ترین خواسته طالبان برای حاضرشدن در گفت وگوها با دولت افغانستان، اعلام شده است.

عبدالله در پیام خود نوشته است که امسال مردم کشور درحالی به استقبال رمضان می‌روند که افغانستان٬ باوجود دشواری‌ها و مشکلات٬ برخلاف آمال تروریست ها، به سمت ثبات گام برمی دارد و دشمنان در میدان های نبرد شکست خورده اند و طرح های بزرگ اقتصادی و عمرانی در سطح ملی و منطقه ای در حال عملی شدن است.

سد «سلما» بزرگترین سد برق - آبی افغانستان روز شنبه گذشته با هزینه 300 میلیون دلار توسط هند ساخته شد و نام آن، به «دوستی» تغییر یافت.

رئیس اجرائی دولت افغانستان در پیام خود افزوده است که مسلمانان سراسر جهان در ماه مبارک رمضان در پرتو هدایت قران و سنت نبوی، روزه می گیرند و فلسفه اجتماعی روزه مانند همبستگی، بخشش، سخاوت و رسیدگی به نیازمندان را تجربه می کنند.

افغانستان امروز (دوشنبه) را اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد. هر سال اولین روز این ماه در افغانستان تعطیل رسمی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.