سنجش سلامت 32هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در 24پایگاه لرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت : سنجش سلامت 32هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در 24پایگاه ثابت و سیار لرستان از 16خردا تا 16مرداد به مدت 2ماه فعالیت خواهند کرد .

دکتر کریمی فر افزود : تشخیص و شناسایی به موقع نارساییهای جسمی ، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان ، کمک به بهبود کیفی آموزش و پرورش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی از جمله اهدافی است که در این طرح دنبال می شود .

وی خاطر نشان کرد : این طرح در دو مرحله مقدماتی ( غربال گری ) و تخصصی اجرا می شود و برای تمامی نوآموزان شناسنامه سلامت صادر می شود و نتایج حاصل از ارزیابی ها در آن ثبت می شود و نوآموزان مشکوک شناسایی و برای ارزیابی دقیق تر به مرحله تخصصی ارجاع می شوند

کریمی فر تصریح کرد : امسال علاوه بر سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان ، 2 پایگاه سنجش در شهرستان های خرم آباد و بروجرد نو آموزان پیش دبستانی (5 ساله ) را مورد ارزیابی قرار می دهند .

وی ادامه داد : در پایگاه های سنجش سلامت ، نوآموزان از لحاظ بینایی ، شنوایی ، آمادگی تحصیلی و بهداشت فردی مورد ارزیابی قرار می گیرند و چنانچه مشکلاتی مشاهده شود به واحدهای تخصصی ارجاع داده خواهند شد .

کریمی فر در مورد مدارک مورد نیاز برای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت : خانواده ها با ارئه کارت واکسیناسیون ، یک قطعه عکس ، شناسنامه نو آموز و والدین و پرداخت مبلغ 140 هزار ریال نسبت به انجام سنجش سلامت فرزند خود اقدام کنند .


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.