مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: ۶ هزار و ۴۳۲ دانش آموز لرستانی برای ورود به مدارس استعداد درخشان رقابت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ کریمی فر با اشاره به برگزاری این آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳و ۲۴اردیبهشت ماه افزود : ۶ هزار و ۴۳۲دانش آموز پایه ششم و نهم برای ورود به ۱۸آموزشگاه استعدادهای درخشان در این آزمون رقابت کردند.

وی با بیان اینکه آزمون ورودی پایه هفتم هم زمان با سراسر کشور در روز پنجشنبه ۲۳اردیبهشت ماه راس ساعت ۹صبح با شرکت ۴ هزار و ۷۷۱دانش آموز برگزار شد، گفت: از این تعداد شرکت کننده ۲ هزار و ۱۷۷نفر دختر و ۲ هزارو ۵۹۴نفر پسر بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان کریمی فر افزود: ۳۲۴نفر از این دانش آموزان موفق به ورود به ۸ مدرسه استعدادهای درخشان خواهند شد.

کریمی فر با اشاره به اینکه تاریخ برگزاری آزمون ورودی پایه دهم را جمعه ۲۴اردیبهشت ماه ساعت ۹صبح اعلام کردو گفت : هزار و ۶۶۱ دانش آموز هم برای ورود به ۱۰آموزشگاه دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان رقابت کرند.

وی افزود: از این تعداد ۱۴۲نفر موفق به ورود به مدارس استعداد درخشان دوره دوم متوسطه خواهند شد.

ریاحی رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش لرستان نیز با اشاره به اینکه تعداد حوزه های امتحانی آزمون ورودی در این دو روز ۵۰حوزه بوده است، گفت: ۳۲حوزه مربوط به آزمون ورودی پایه هفتم و ۱۸حوزه هم مربوط به آزمون ورودی پایه دهم بوده است.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.