گیلان؛

گرامیداشت یاد آیت الله امینیان، امام جمعه‌ فقید آستانه‌ اشرفیه‌

نشست ستاد بزرگداشت آیت الله مختار امینیان، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه‌ آستانه‌ اشرفیه‌ در استانداری برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ استاندار گیلان در جمع اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله مختار امینیان گفت: متانت و صداقت در گفتار و کردار موجب انس و الفت عمیق مردم با این روحانی محبوب شده بود.
محمدعلی نجفی با اشاره به اندیشه‌ والای آیت الله امینیان و سوابق علمی، فقهی و اجرایی ایشان گفت: وزانت علمی و شخصیتی آیت الله امینیان در جایگاه‌های مختلف از جمله نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان مثال زدنی و الگو است.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از علما، روحانیون و انقلابیون گیلان مدیون شخصیت والای این روحانی برجسته هستند که نقش مؤثری در کنار دیگر بزرگان گیلان در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی داشت.  
نخستین سالگرد آیت الله مختار امینیان پنج شنبه بیستم خرداد از ساعت 18 تا 20 در حرم مطهر آقاسیدجلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.
آیت الله امینیان عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه بیستم خرداد 1394 در سن 89 سالگی پس از سال ها تحمل رنج بیماری بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.
از آیت الله مختار امینیان آثاری مثل مبانی اخلاق اسلامی، مبانی فلسفله اسلامی، از اسلام تا ارتداد و قرة العین در نماز منتشر شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.