شینهوا: دشمنی و بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا به قوت خود باقیست

خبرگزاری شینهوا در گزارشی به فرمایشات اخیر رهبر معظم ایران و بی‌اعتمادی ایشان به آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شینهوا در گزارشی نوشت: آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، در سخنان اخیر خود تاکید کردند سیاست‌های واشینگتن و ادامه تهدیدات آمریکا علیه ایران نشان می‌دهد حتی پس از امضای توافق هسته‌ای نیز عداوت این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران پایان نیافته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کرده به ایراد سخنرانی پرداختند.
ایشان تأکید کردند: هر فرد و جریانی اگر به آمریکا اعتماد کرد خطای بزرگی مرتکب شده و سیلی خواهد خورد، البته دشمن‌های کوچک و حقیر هم داریم. عمده دشمنی‌ها از سوی آمریکا و انگلیس خبیث است.

ایشان تاکید کردند آمریکا دشمن انقلاب اسلانی ایران است و نمی‌توان به آن اطمینان کرد. رهبر معظم ایران فرمودند: آمریکایی‌ها، چه دولت، کنگره و یا نامزدهای ریاست جمهوری این کشور همچنان به زیاده‌خواهی‌ها و تهدیدات خود علیه ایران ادامه می‌دهند. موضع و تهدیدات آنها هیچ فرقی نکرده است.

شینهوا در ادامه این گزارش نوشت: رهبر معظم ایران بار دیگر بر اتکا به نیروهای داخلی برای تقویت و توسعه این کشور تاکید و از دیدگاه وابسته کردن اقتصاد به تعاملات بین المللی انتقاد کرد. با توجه به استمرار برخی سختگیری‌ها از سوی آمریکا برای انجام مبادلات تجاری با ایران، این کشور معتقد است هیچ بهره‌ای از توافق هسته‌ای نبرده و در صورت ادامه این وضع، خود را ملزم به پایبندی بر توافق هسته‌ای نمی‌داند.

آمریکا به تازگی فهرستی از اتباع ایرانی و چند شرکت بین المللی را به دلیل همکاری در معاملات مربوط به خرید تجهیزات موشکی مورد تحریم قرار داده است. در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا نیز ایران بار دیگر به نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم متهم شده است. رهبر معظم ایران با اشاره به این موضوع تاکید کردند: ایران ایفاگر نقش مهمی در خاورمیانه است و تنها مانع در مقابل سیاست‌های تفرقه افکن و جنگ طلبانه آمریکا در این منطقه به حساب می‌آید. آمریکا به دنبال ایجاد خاورمیانه‌ای جدید و بزرگتر است؛ اما طرح‌های این کشور در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین همگی با شکست مواجه شد. ایستادن مقابل سیاست‌های هژمونیک غرب و نقاب برداشتن از موضع متکبرانه آن امری لازم است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار