انفجار یک انبار بزرگ سلاح موجب تخلیه هزاران نفر از ساکنان شرق پایتخت سریلانکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع رسمی در کلمبو اعلام کردند یک انبار بزرگ سلاح و مهمات نظامی  در سریلانکا  منفجر شد که درپی آن  هزاران نفر برای محافظت از خود مجبور به فرار شدند. شماری از ساکنان سلاوا  واقع در 36 کیلومتری شرق کلمبو پایتخت این کشور خانه های خود را به این دلیل ترک کردند.

پلیس سریلانکا  به ترکش های این انفجار اشاره کرد که به یک بزرگراه و چندین ساختمان اصابت کرده است. تاکنون هیچ گزارشی درباره کشته یا زخمی شدن کسی در اردوگاه نظامی سلاوا  منتشر نشده است. در این اردوگاه سلاح های سنگین و مهمات انبار شده است. بخش های پزشکی کشور در عین حال در وضع هشدار قرمز قرار گرفته اند.

هرشا دو سیلوا معاون وزیر امور خارجه سریلانکا اعلام کرد فرار هزاران نفر از منطقه موجب آشوب شده است. یک افسر پلیس حاضر در این محل اعلام کرد: ما جاده را بسته و از همه ساکنان درخواست کرده ایم که برای تامین امنیت خود از محل خارج شوند.

ساگالا راتنایاکه، وزیر امور امنیت سریلانکا نیز اعلام کرد خودروهای آتش نشانی تا حدود سه ساعت پس از آغاز آتش سوزی ناشی از انفجار قادر نبودند به محل وارد شوند. وی در جمع خبرنگاران گفت: آتش سوزی به سرعت به انبارهای مهمات گسترش یافت ولی اجرای عملیات اطفای حریق با مشکلات زیادی همراه شد.

وی افزود: علت این فاجعه هنوز مشخص نیست اما تحقیقاتی در این خصوص آغاز شده است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار