دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: راه‌حل فقر و گرانی بارانی نیست که از اسمان دیگران برای ما ببارد.

اقتدار اسلامی را باید از تهرانی‌مقدم‌ها و حسن‌باقری‌ها بیاموزیم/ راه‌حل فقر و گرانی بارانی نیست که از اسمان دیگران برای ما بباردبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سردار سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در اختتامیه اولین کنگره بین‌المللی اقتدار اظهار داشت: اقتدار یکی از گمشده‌های ملت ایران بود که ملت ایران با انقلاب اسلامی به آن دست پیدا کرد هر چند شکل‌گیری آن مدت‌ها طول کشید.

وی افزود: ایران طی دویست سال مانند برف آب می‌شد و هیچ حمله‌ای نبود که در آن تکه‌ای از این سرزمین را از ما جدا نکرده باشند.

رضایی ادامه داد: قصه‌ شکست‌های پی در پی ایران و تجزیه مداوم این سرزمین کهن به غم‌انگیزترین داستان تاریخی تبدیل شده بود.

وی با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ پس از پیروزی انقلاب با یک امیدواری از این گذشته تاریخی وارد ایران شدند گفت: قدرت‌های بزرگ از مرز 5 استان عبور کردند و طی هشت سال از سی میلیون جمعیت ایران، 2 و نیم میلیون نفر را آواره و تمام بغض خود را روی ملت ایران خالی کردند تا از جوانه زدن این اقتدار در ایران جلوگیری کنند.

رضایی با بیان اینکه اقتدار ایران را باید در سیمای کسانی جستجو کنیم که با دستان خالی و با استفاده از اندیشه خود توانستند ایران را آزاد کنند گفت: یکی از رمز و رازهای شکوفایی این اقتدار، شهید حسن تهرانی‌مقدم است  که به دلیل اشغال سرزمینش و بدون آنکه کسی از او دعوت کند و وعده و وعید مقامی به او بدهد، لباس رزم بر تن کرد و به عنوان فرد گمنام و ناشناس وارد عرصه دفاع شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چرایی ادامه جنگ از سوی ایران پس از عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر خاطرنشان کرد: چنان که بعد از فتح خرمشهر، جنگ را ادامه نمی‌دادیم و حقوق سیاسی خود را نمی‌گرفتیم و مرزهایمان را تثبیت نمی‌کردیم، چندین بار مورد تجاوز کشورهای بیگانه قرار می‌گرفتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رمز اقتدار جمهوری اسلامی ارتباط با خدا است گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس نماز شب می‌خواندند و با روحیه صفا و معنویت جمعی با یکدیگر زندگی می‌کردند و با ولایت امر حضرت امام ارتباط معنوی داشتند.

رضایی با تاکید بر اینکه قدرت ریشه در ایمان، توسل  و توکل دارد ابراز کرد: همین معنویات باعث می‌شود تا ذهن افراد مومن جوشش داشته باشد. یک تعبیر غلطی تا قبل از پیروزی انقلاب در ارتباط با خدا بود و آن اینکه چنانکه شما عبادت کنید و گوشه‌ای بنشینید، از آسمان برای شما همه چیز می‌بارد.

وی با طرح این مقدمه افزود: در انقلاب و دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که باید حرکت کنیم. جوان امروز باید حرکت کند؛ با گرفتن فوق‌لیسانس و دکتری مسئله‌ای حل نمی‌شود اگر توانایی‌های داخلی خود را کنار بگذاریم و چشممان به بیرون مرزها باشد تا از اسمان دیگران برای ما باران بیاید، اتفاقی نخواهد افتاد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه در مقابل اقتدار الهی اقتدار شیطانی و کاذبانه بر اساس ظلم و ستم و جنایتکاری وجود دارد اظهار داشت: این اقتدار شیطانی شاید تجهیزات زیادی هم داشته و به انواع هواپیما‌ها و پیشرفت‌های مادی هم دسترسی داشته باشد اما هنگامی که این دو اقتدار روبروی هم قرار می‌گیرد، آن چیزی که له می‌شود و شکست می‌خورد اقتدار شیطانی است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مشکلی که امروز داریم این است که چنین مسیر، هموار آشکار و علامت‌گذاری شده را کنار می‌گذاریم و می‌خواهیم از راه دیگران، اقتصاد، فقر و گرانی را حل کنیم ما بایستی مسیری را که بعد از قرن‌ها به دستمان رسیده، ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: ما در جنگ شاهد بودیم جوانی که حتی تیراندازی بلد نبود، تبدیل به ژنرال شد. ما می‌توانیم راه جدیدی برای جهان ایجاد کنیم تا دنیا به سمت اقتدار واقعی حرکت کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نکوهش اقتدار شیطانی گفت: کاری که امروز وهابیت در یمن، بحرین، عراق وسوریه به نام اسلام مرتکب می‌شود، اقتدار اسلامی نیست. اقتدار اسلامی را باید از تهرانی‌مقدم‌ها و حسن‌باقری‌ها بیاموزیم که ریشه در تواضع، تقوا و ارتباط با خداوند دارد.

رضایی تاکید کرد: خوشبختانه امروز این اقتدار در چهره الهی رهبر معظم انقلاب وجود دارد مسئله‌ای که قبلا در سیمای امام عزیزمان بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقتدار واقعی و الهی به ایران بازگشته که باید آن را حفظ کرده و در نسل‌های جوان گسترش دهیم. راه شهدا بهترین راه سعادتی است که در چند قرن گذشته به آن دست یافته‌ایم.


انتهای پیام/

برچسب ها: رضایی ، شکست ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار