معاون اجرایی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترال دیابت ایرانیان گفت: ۱۰۰ مسجد شهرستان مشهد آماده ارائه خدمات آموزش و غربالگری و معاینه رایگان بیماران دیابتی در ماه مبارک رمضان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نیما خسروی در همایش « روزه داری و بیماری ها » که به همت بنیاد بین المللی پیشگیری و درمان دیابت در سازمان ترافیک سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، برپا شد با اشاره به اینکه در آستانه ورود به ماه پر فضیلت رمضان هستیم گفت: هدف از برگزاری این همایش اطلاع رسانی به بیماران دیابتی در مورد سبک زندگی صحیح در ماه ضیافت الهی است.

وی در مورد فعالیت های بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان در ماه ضیافت الهی گفت: خدمات درمانی در مناطق مختلف شهر مشهد با همکاری فرهنگسرای سلامت تدارک دیده شده است.

معاون اجرایی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترال دیابت ایرانیان در ادامه خاطرنشان کرد: یک فرد دیابتی حتما باید به پزشک مراجعه کند و بر اساس توصیه پزشک تصمیم به روزه داری بگیرد.

خسروی تصریح کرد:‌ دیابت جرو بیماری های مزمنی است که باید هر سه ماه یکبار مراجعه به پزشک کرد و آزمایش غربالگری دارد.

وی در مورد عوامل پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت گفت: تغذیه صحیح، بهره مندی از تحرک بدنی، خواب طبیعی و مناسب و همچنین مدیریت تنش و اضطراب نقش مهمی پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت بر عهده دارند.

معاون اجرایی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترال دیابت ایرانیان با بیان اینکه هدف ما این است که به بیماران بگوییم سبک زندگی شان را بازنگری کنند و با آگاهی از سلامت شان روزه بگیرند گفت: بر طبق اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ۴ بیماری خطرناک که منجر به مرگ می شوند بیماری دیابت، سرطان، بیماری ها ی قلبی عروقی و بیماری های تنفسی است.

شایان ذکر است؛ در خاتمه ی همایش « روزه داری و بیماری ها » شرکت کنندگان سوالات شان را در مورد بیماری دیابت و نحوه روزه گرفتن مطرح کردند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.