مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اعلام کرد سرانه هر یک از افرادتحت پوشش این کمیته ۱۷۳ هزار تومان در ماه برآورد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا شیران  در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه ۳۰ درصد افزاد تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان بالای ۶۰ سال سن دارند، اظهار داشت: همچنین مابقی افراد تحت پوشش این نهاد بی‌سرپرست بوده و یا سرپرست آنها توانایی تامین مایحتاج زندگی آنها را ندارد.

وی اشتغال‌زایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد را یکی از مهم‌ترین اهداف این نهاد عنوان کرد و بیان داشت: طی سال‌های گذشتنه نیز این امر مورد توجه بوده که در نهایت منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای هفت هزار و ۳۰۰ نفر با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: باید توجه داشت که کمیته امداد امام خمینی (ره) طی چند سال اخیر ۴۳ هزار نفر اشتغال‌زایی در سطح استان اصفهان داشته است.

وی تقویت صندوق اشتغال را یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت کمیته امداد استان در راستای اشتغال‌زایی عنوان کرد و ادامه داد: ازاین رو باید توجه داشت که توجه به توسعه مشاغل خانگی در این زمینه تاثیر بسزایی داشته است.

شیران در خصوص تامین مسکن و جهیزیه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) در استان اصفهان نیز ابراز داشت: باید توجه داشت که در خصوص مسکن مددجویان در سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده و هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز برای تهیه جهیزیه مددجویان هزینه شده است.

وی در خصوص استفاده از درآمدهای ناشی از صندوق‌های صدقات نیز بیان داشت: در سال گذشته درآمد کمیته امداد از این صندوق‌ها ۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که همه درآمد ناشی از صندوق‌های صدقات صرف برطرف کردن نیاز افراد تحت پوشش خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در ادامه تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان را هفت هزار و ۸۹۱ نفر اعلام کرد و ابراز داشت: سرانه هر یک از این افراد ۱۷۳ هزار تومان در ماه برآورد شده است که توسط حامیان ایتام و حمایت‌های کمیته امداد تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش فرهنگی شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل واگذاری هزینه‌ سفرهای زیارتی و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای ایتام استان اصفهان جمع‌آوری شده است.

شیران همچنین با اشاره تحت پوشش قرار دادن هفت هزار و ۵۰۰ نفر در استان اصفهان تحت پوشش طرح محسنین در استان اصفهان گفت: باید توجه داشت که افراد تحت پوشش محسنین سرپرست دارند ولی سرپرست آنها توانایی تامین مالی آنها را ندارد.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که هنوز ۳۳ هزار کودک اصفهانی در انتظار قرار گرفتن در طرح محسنین هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در ادامه با اشاره به هزینه‌های درمانی مددجویان کمیته امداد استان اصفهان نیز بیان داشت: در سال گذشته ۴۲ میلیارد تومان در زمینه درمان مددجویان هزینه شده است ضمن اینکه بیمه تکمیلی برای همه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد نیز که توسط نهاد دیگری بیمه‌شده‌اند نیز توسط این نهاد پرداخت می‌شود.

وی در ادامه از وجود دو هزار خانواده تحت پوشش دارای بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان خبر داد و بیان داشت: به این خانواده‌ها علاوه بر هزینه‌های عادی هزینه‌های ویژه درمانی نیز تعلق می‌گیرد.

شیران همچنین به تحت پوشش قرار دادن دو هزار و ۵۰۰ کودک زیر شش سال دارای سوء تغذیه در استان اصفهان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: برای این کودکان دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سبد کالایی آماده و تحویل شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه درآمدهای کمیته امداد در سال گذشته ۷۳ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: این در حالی است که کمک کمیته امداد به مددجویان ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است و از این رو نیازمند توجه بیشتر خیرین دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در ادامه به نقش مهم رسانه ها در اطلاع رسانی طرح های کمیته امداد، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار است که «طرح توشه برکت» را در استان اصفهان اجرا می‌کنیم و مقدمات این طرح از ماه گذشته آغاز شد اما رسما طرح به لطف خیران و مردم در ماه مبارک رمضان آغاز و به تمامی نیازمندان استان حداقل یک سبد کالا تحویل می شود.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز سبدکالا بین نیازمندان توزیع شده است اما به اندازه این طرح فعلی فراگیر نبوده است،افزود: ارزش ریالی هر سبد کالا به مبلغ ۵۰ هزار تومان در قالب یک سری از مواد غذایی در نظر گرفته شده است که از یکم ماه رمضان توزیع آن آغاز می‌شود و تا پنجم ادامه دارد اما نوع برخی از اقلام توزیعی بسته به شهرستان و نیاز مردم منطقه متفاوت خواهد بود.

شیران در بخشی از صحبت‌های خود رقم ریالی اجرای این طرح را مبلغ ۵۰ میلیارد ریال دانست و بیان داشت: تاکنون بسیاری از اقلام آن تهیه شده  که با مشارکت مردم به همه افراد تحت پوشش توزیع می‌شود، ضمن اینکه برای شهرستان‌های بحرانی پیشبینی شده است که دو سبد کالا توزیع شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.