کارشناس والیبال ایران معتقد است تیم‌هایی که شایستگی حضور در المپیک را داشتند در نهایت به ریو رسیدند.

محمد وکیلی در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره برگزاری مسابقات انتخابی المپیک که منجر به صعود تیم ملی ایران به المپیک 2016 ریو شد، گفت: به اعتقاد من روند این رقابت‌ها به شکلی پیش رفت که در پایان این مسابقات  تیم‌هایی که شایستگی بیشتری داشتند موفق شدند جواز حضور در المپیک را از آن خود کنند.

وی تصریح کرد: هر 4 تیم ایران، کانادا، لهستان و فرانسه از روزهای آغازین این رقابت‌ها نشان دادند که نسبت به باقی تیم‌ها برتری دارند. هرچند در این بین تیم ملی چین هم نمایش خوبی داشت اما در چند بازی پایانی نتوانست روند خوب خود را حفظ کند.

وکیلی خاطر نشان کرد: همه تیم‌های حاضر در این مسابقات برای رسیدن به المپیک دور هم جمع شده بودند و مشخص بود که هیچ تیمی دوست نداشت شانس حضور در المپیک را از دست بدهد. در این میان تیم‌هایی توانستند موفق شوند که از نظر آمادگی بدنی و شرایط روانی در وضعیت بهتری قرار داشتند.

وی درباره ارزیابی خود از عملکرد رائول لوزانو خاطر نشان کرد: لوزانو نقش بسیار مهمی در تیم ایران داشت. بارها شاهد بودیم که در طول این مسابقات و زمانی که تیم از ریفش عقب افتاده بود با گرفتن زمان استراحت به موقع و تعویض‌های دقیق و به جا تیم ایران را به بازی برگرداند. لوزانو نشان داد که مربی بسیار بزرگی است و کارش را خوب بلد است.

این کارشناس والیبال با بیان این که فدراسیون برای آینده این تیم از قبل برنامه‌ریزی کرده بود گفت: اکثر بازیکنانی که در ترکیب تیم ملی قرار دارند سال‌هاست که در رده‌های مختلف در کنار هم حضور داشتند. بدون شک کسب این موفقیت بزرگ حاصل تلاش و برنامه ریزی دقیق فدراسیون و کار پایه‌ای روی تک تک این بازیکنان است.

سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران درباره پیش بینی خود از عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات المپیک گفت: نمی‌توان چیزی را از قبل پیش بینی کرد اما باید بگویم که تیم ما یکی از تیم‌های قدرتمند در جهان است و حالا همه تیم‌ها این موضوع را می‌دانند. به همین دلیل باید بگویم که همه منتظر درخششی دیگر از ملی‌پوشان والیبال ایران باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار