مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج از توزیع سموم مجاز کشاورزی جهت مبارزه با جوندگان مضر در سطح 201 هکتار از باغات و مزارع در استان کردستان خبرداد .

توزیع بیش از 40 کیلوگرم سموم درسطح باغات ومزارع استان کردستان به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مهندس سپری گفت: هرساله جوندگان مضر کشاورزی خسارت هایی در مزارع(آبی و دیم) و باغات شهرستان وارد می کنند که عمده خسارت آنها از طریق قطع قسمت های زیرزمینی گیاهان (ریشه) و از دسترس خارج کردن و هدر رفتن آب صورت می گیرد

وی افزود:این خسارتها در سال های اخیر به دلیل خشکسالی های پی در پی افزایش یافته است و جهت مبارزه با آنها هر ساله واحد حفظ نباتات شهرستان اقدام به تهیه طعمه مسموم کرده و آنها را در اختیار کشاورزان و باغداران استان قرار می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی سنندج بیان کرد: در سال جاری مقدار 2/40 کیلوگرم سم از نوع فسفردوزنگ جهت مبارزه با جوندگان مضر کشاورزی در سطح باغات و مزارع استان در مراکز تابعه ( شویشه ، حسین آباد و حومه ) توزیع شده است که این میزان سم جهت مبارزه با جوندگان در سطح 201 هکتار به کار رفته است.

وی درپایان گفت: بیشترین میزان مبارزه در حومه حسین آباد به میزان 85 هکتار صورت گرفته و حومه سنندج با 62 هکتار و شویشه با 54 هکتار در رده های بعدی قرار دارند .

انتهای پیام/م
برچسب ها: توزیع ، سموم ، باغات ، مزارع ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.