بیمارستان امام خمینی شهرستان مهاباد به دومین دستگاه دیزل ژنراتور برق مجهز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیرشبکه بهداشت ودرمان مهابادگفت:با بکارگیری این دستگاه در بیمارستان مهاباد، توان انرژی تولیدی این مرکز به حدود 800 کیلو ولت آمپرافزایش یافته است.

مرزنگ افزود:از آنجا که تامین انرژی مصرفی دستگاه ها و بخش های بستری برای ارائه خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است ،بیمارستان های دولتی و خصوصی در زمینه تامین مولد قدرت صنعتی همیشه باید آمادگی لازم را داشته باشند تا در زمان های اضطراری از جمله وقوع بلایای طبیعی مانند سیل ، زلزله ، طوفان بدون هیچگونه نگرانی برق خود را تامین کنند.

وی اضافه کرد:تاکنون یک دستگاه دیزل ژنراتور برای این مرکز تهیه شده بود که در صورت بروز مشکل،دستگاه پشتیبان برای تأمین برق بیمارستان وجود نداشت که با خرید دستگاه جدید با توان تولید 400 کیلو ولت آمپر برق ، قدرت تولید برق این بیمارستان به حدود 800 کیلو ولت آمپر افزایش یافت.

مدیرشبکه بهداشت ودرمان مهاباد تصریح کرد:دستگاه خریداری شده دوم با ارزش واقعی 1 میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون ریال تهیه شده که درمجموع حدود3میلیارد ریال برای خرید این دودستگاه دیزل ژنراتورصرف شده است.

دکتر مرزنگ گفت: در راستای طرح تحول نظام سلامت تاکنون بیش از20 میلیارد ریال برای نوسازی و استاندارد سازی بخش های بستری این بیمارستان صرف شده است.

بگفته وی،درحال حاضرهم بالغ بر60 میلیارد ریال برای احداث کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و مرکز تشخیص و ثبت بیماران سرطانی در حوزه درمان شهرستان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.