فرمانده انتظامی بروجرد گفت: طرح عفاف و حجاب در این شهرستان در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ دلیری امروز افزود: یکی از الزاماتی که در مقوله حجاب و عفاف باید مورد توجه و تاکید جدی قرار گیرد، اتکا به شیوه‏‏‏‏های فرهنگی با هدف دستیابی به اهداف ترسیم شده در این زمینه است.

وی گفت: از سویی نباید از این نکته غافل ماند که اهرم قهریه در موضوع حجاب و عفاف اثربخشی ندارد و نباید به این شیوه توسل جست.

فرمانده انتظامی بروجرد افزود: تقویت پشتوانه فرهنگی در کنار تذکر لسانی میتواند، در حوزه عفاف و حجاب اثربخشی داشته و جامعه را هرچه بیشتر به این سمت و سو گرایش دهد.

دلیری با تاکید بر ورود قدرتمند مسئولان و دستگاههای متولی و فرهنگی به مقوله حجاب و عفاف و تقویت تعامل آنها با نیروی انتظامی گفت: در سایه انسجام کاری بین همه ارگانها و دستگاههای مسؤول میتوان شاهد اثربخشی حداکثری اقدامات صورت گرفته در این زمینه بود.

وی افزود: البته نیروی انتظامی به صورت عملیاتی فعالیت در حوزه حجاب و عفاف را در برنامه کاری خود گنجانده است و در کنار پلیس تخصصی کلانتریها نیز در این زمینه فعالیت میکنند.

فرمانده انتظامی بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بخش قابل توجهی از سرقتهای خرد و خشن توسط معتادان به مواد مخدر صنعتی صورت میگیرد.

دلیری افزود: با نگهداری معتادان در مرکزی در شهرستان بروجرد تا حدود زیادی از بروز مشکلات ناشی از حضور این افراد در جامعه کاسته شده است.

وی گفت: نگهداری معتادان شهرستان بروجرد در مرکزی در این شهرستان در مقایسه با اعزام این افراد به مرکز استان بازخورد و اثربخشی قابل قبولتری نیز به همراه داشته است.

فرمانده انتظامی بروجرد افزود: در سایه همکاری فرمانداری این شهرستان و پس از موافقت شورای مبارزه با مواد مخدر طرح جمعآوری و نگهداری معتادان خیابانی در مرکزی در بروجرد آغاز شده است و هم‌اکنون در حال اجرا است.

دلیری گفت: از این طریق بسیاری از دوباره کاریها در اعزام معتادان به مرکز استان حذف شده است، از سویی بازخورد این اقدام نیز به مراتب با اثربخشی بیشتر و بهتری همراه شده است.

وی افزود: جمعآوری و نگهداری افراد معتاد در مرکزی در شهرستان بروجرد زمینه را برای کاهش سرقت‏‏‏های خرد در سطح شهرستان فراهم کرده است.

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: از سویی پلیس بخشی از توان خود را حول محور مبارزه و انهدام باندهای بزرگ مواد مخدر متمرکز کرده است.

دلیری افزود: در سایه اقدامات انجام شده در این زمینه از ابتدای امسال تاکنون باندهای بزرگ مواد مخدر منهدم و بخش قابل توجهی مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: درحال ا ، طرح ، عفاف ، حجاب ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.