همزمان با فرا رسیدن روز جهانی محیط زیست کاربران فضای مجازی پست هایی مرتبط با این روز را در اینستاگرام خود منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز جهانی محیط زیست روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم جهت نگهداری محیط زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌جانوری، انتخاب شده‌ است.

تاریخچه روز جهانی محیط زیست به سال 1972 یعنی 36 سال پیش بر می‌گردد. در آن سال برای اولین بار، سازمان ملل متحد کنفرانسی را با موضوع انسان و محیط زیست در شهر استکهلم سوئد برگزار کرد. همزمان با برپایی این کنفرانس مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که منجر به تشکیل UNEP ( برنامه محیط زیست سازمان ملل ) شد. هم اکنون 36 سال است که UNEP در سراسر جهان مراسم ویژه‌ای را به مناسبت این روز برگزار می‌نماید. مراسم این روز می‌تواند به اشکال مختلف باشد مثل راهپیمایی‌های خیابانی ، همایش‌های دوچرخه سواری، نمایش ، مسابقات نقاشی و مقاله نویسی در مدارس ، درختکاری ،فعالیت‌های مربوط به بازیافت ، پاکسازی باشد اما شاید جدیدترین اتفاق برای این موضوع کمپین هایی است که بازیگران و هنرمندان و شخصیت های معروف در فضای مجازی به راه می اندازند. هدف از برگزاری چنین مراسمی جلب توجه عمومی به مسایلی است که محیط زیست را آلوده می‌سازد.


آرش میر احمدی بازیگر "خنده بازار" در صفحه اینستاگرام خود نوشت: حفظ محیط زیست بکوشید. آشغال میریزیم تو طبیعت این مارمولک میاد میخوره باد میکنه میترکه، اونوقت نتیجه اش این میشه که یک مارمولک ناز و خوشگل از روی زمین کم میشه. جانداران ،حشرات،پندپایان،چارپایان،نرم تننان ، سخت پوستان،درندگان،جوندگان ،پولک داران، گیاهخواران،گوشتخواران و در کل انسانها همه و همه زندگیشون با طبعیت و محیط زیست در ارتباط است .

مخصوصا سه نوع مار که بخاطر اونها هم که شده از محیط زیست خوب نگهداری کنیم. 
مار کبری . 
مار بوا .
مار مولک .
 پ.ن روز جهانی محیط زیست مبارک به امید جهانی سبز و زیبا و پاک 

روز جهانی محیط زیست

رامبد جوان نوشت: روز جهاني محيط زيست گرامي

روز جهانی محیط زیست


آناهیتا همتی هم نوشت: امیدوارم آرزوی داشتن محیط زیستی سالم در ایران را با خود به گور نبریم. بیایید همگی مراقب باشیم و برای سرزمینمون اهمیت قائل باشیم.

روز جهانی محیط زیست

الیکا عبدالرزاقی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: روز جهاني محيط زيست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال۱۹۷۲ با تصویب ماده‌ای، 5 ژوئن را روز جهانی #محیط_زیست اعلام کرد.
به مناسبت روز جهانی محیط زیست در ایران ۱۵ تا ۲۱خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است. باشد كه ما گردشگران طبيعت هر يك محيط بان محيط زيست مان باشيم.


روز جهانی محیط زیست در پست های کاربران+تصاویر

نفیسه روشن نوشت:  خرداد/ ٥ ژوئن
روز جهاني محيط زيست❤️
با مادر زمين و تمام موجودات و گياهانش كه خالقشون خداي مهربونه مهربان باشيم❤️
نه گناهي دارن نه زباني براي آزار❤️
اشرف مخلوقات بودن وظيفه سنگيني است كه بايد از آن سربلند پيش خدا برگشت.

گرامی داشت روز جهانی محیط زیست در اینستاگرام کاربران + تصاویر

برخی کاربران هم با انتشار پست هایی مربوط به این روز، از گرامی داشت روز جهانی محیط زیست گفتند.

روز جهانی محیط زیست در پست های کاربران+تصاویر

کاربر دیگری نوشت: مهم نیست که زمستان چقدر طول می کشد، مهم این است که بهار آمدنی است. روز جهانی محیط زیست گرامی باد.

روز جهانی محیط زیست در پست های کاربران+تصاویر

ما محيط زيست را از پيشينيان به ارث نبرده ايم ، بلكه از آيندگان به امانت گرفته ايم. در روز جهاني محيط زيست در حفظ اين امانت كوشا باشيم.

روز جهانی محیط زیست در پست های کاربران+تصاویر
زمین خانه ماست دوستش بداریم. روز جهانی محیط زیست مبارک.

روز جهانی محیط زیست در پست های کاربران+تصاویر




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار