نتایج تحقیق نشان داد رضایت کارمندان در محیط کار و خارج از آن بستگی زیادی به روابط آنان با همکارانشان دارد.
بنابراین اگر روابط دوستانهای با همکاران خود برقرار کردهاید، میتوانید خود را فردی خوشبخت به حساب آورید.
از آنجا که این عامل ابعاد مختلف زندگیمان را تحت تاثیر قرار میدهد، بر آن شدیم تا نکاتی را در باره نحوه برقراری روابط نزدیک با همکاران ارائه کنیم.
در تعامل با همکاران همیشه سه نکته زیر را مد نظر قرار دهید:
1.هیچگاه مکالمات را محدود به ایمیل و جلسات رسمی نکنید، قدم زدن حین بحث و گفتمانها باعث حفظ آرامش و ایجاد بحثهای خلاقانهتر میشود، فراموش نکنید استفاده از گوشی و کامپیوتر حین صحبت با همکارتان نتیجهای جز حواسپرتی ندارد.
2.در مورد زندگی شخصی همکارتان رغبت و علاقه نشان دهید.
هر روز دقایقی را به گپهای دوستانه با همکار خود اختصاص دهید. مثلا اگر در مورد علاقه همکارتان به دوندگی باخبر شدید، میتوانید این سوال را از او بپرسید: «کدام منطقه را برای دوندگی انتخاب کردهاید و به نظرتان این هفته هوا در آنجا چگونه است؟»
3. به کارهایی که همکارانتان انجام میدهند، توجه نشان دهید و آنها را تشویق کنید. با این کار قطعاً حس خوبی را به آنان منتقل میکنید.
منبع: medical daily
انتهای پیام/