عنوان پروژه می‌خواهد تلنگری بزند به اینکه حوزه تئاتر چه به لحاظ فنی، نظری و به لحاظ موقعیتی به یک بازنگری و اصلاح نیاز دارد.

سرنیزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون برنامه‌های اجرایی گروه «تئاتر کارگاه بندرعباس» در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی گفت: عنوان این پروژه «تئاتر را باید به آتش کشید» است که یکی از 12 پروژه منتخب مرکز مطالعات قشقایی، از بین 53 پروژه ایرانی و خارجی شناخته شد. پروژه ما شامل اجرای سه نمایش کوتاه و دو نمایش بلند، 5 نشست پژوهشی و دو کارگاه آموزشی است.

وی در مورد عنوان حاشیه ساز پروژه خود توضیحاتی داد و عنوان کرد: «تئاتر را باید آتش کشید» عنوان کل پروژه و به نوعی یک جور تلنگر زدن است؛ چون پروژه ما از اجرا تا نشست‌های پژوهشی و کارگاه‌های آموزشی به جنبه‌های مختلف تئاتر می‌پردازد و تجربه‌های جدیدی در آن مطرح می‌شود. در مجموع عنوان پروژه می‌خواهد تلنگری بزند به اینکه حوزه تئاتر چه به لحاظ فنی، نظری و به لحاظ موقعیتی به یک بازنگری و اصلاح نیاز دارد.

وی در ادامه صحبت‌هایش راجع به عنوان این پروژه گفت: عنوان شدت زیادی دارد و بیشتر جنبه‌ تبلیغاتی کارمان است ولی با هدف هشدار به بدنه جامعه تئاتری. همچنین براساس سبک و سیاق آثاری که تولید می‌شود این تیتر را انتخاب کرده‌ایم.

سرنیزاده در ادامه صحبت‌هایش با تأکید بر اینکه کارگاه‌های آموزشی و نورپردازی پیشتر برگزار شده است، گفت: کارگاه‌های حافظین حرکت جمعی‌ کارگاهی است که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود و در حوزه نمایش فیزیکال ایران تجربه جدیدی است.

وی درباره استقبال مردم در این مدتی که از اجراها و برنامه‌های گروهشان گذشته بیان کرد: استقبال از نشست‌های پژوهشی و کارگاه‌ها خوب بوده و حضور در اجراها هم متوسط بوده است و شب‌های متفاوتی به خاطر تعطیلی‌ها داشته‌ایم و خب این موضوع روی استقبال تأثیر گذاشته است.

این کارگردان، اقدام سالن قشقایی جهت ایجاد بستری برای گروه‌های تئاتری را اینگونه ارزیابی کرد و گفت: من فکر می کنم این حرکت برای توسعه تئاتر کشورمان می تواند کمک‌ کننده باشد اما احساس می‌کنم که مرکز مطالعات اجرایی قشقایی نیاز به کمک بیشتری دارد؛ یعنی باید یک تیم اجرایی و هزینه بیشتری در اختیارشان قرار بگیرد تا بتوانند این برنامه‌ها را به سرانجام برسانند و در نهایت به آن هدفی که صد البته می تواند به تحول تئاتر کشور کمک کنند و قطعا همه هنرمندان کشور هم با  آن موافق هستند، برسد.

گفتنی است؛ اعضای ثابت گروه عبارتند از:

آقایان مجید جمشیدی، مجید بشکال، مجید کشاورز و مسعود ملایی. خانم‌ها راضیه ذاکری، فتحیه بقایی، رحیمه ایرانمنش. همچنین فریده سلمانی، مرضیه کریمی، رضا غریب‌زاده و کاظم صالح‌زاده از دیگر عزیزانی هستند که با این پروژه همکاری می‌کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار