امام راحل بت استبداد و خودکامگی استکبار را درهم شکست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه شهر چمران گفت: بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران فضای ظلم و استبدادی که در زمان طاغوت بر کشور حاکم بود را درهم شکست.

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی افزود: رژیم ستم‌شاهی در آن دوران بر سه رکن استعمار خارجی، استبداد خارجی و استعمار فرهنگی استوار بود و ملت هیچ کرامت و عزت و اقتداری نداشت.

وی گفت: در آن دوران سیاه و تاریک هیچ سهمی از این آب و خاک برای مردم قائل نبودند، به گونه‌ای که ملت ایران رنگ و بوی انتخابات را ندیده بودند و تفکر فرعونی بر سردمداران رژیم ستم‌شاهی حاکم بود.

خطیب جمعه شهر چمران افزود: اگر تقویم شاهنشاهی را ورق بزنیم خالی از افتخارات است اما امروز تقویم جمهوری اسلامی ایران هر صفحه‌اش مالامال از افتخارات بزرگی است که این ملت به رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب رقم زده‌اند.

هاشمی گفت: امام راحل با اتکا به خداوند متعال و به پشتیبانی ملت بصیر و آگاه ایران اسلامی به میدان آمد و به آن دوران سیاه پایان بخشید و سه رکن را در مقابل ارکان سه‌گانه دوران ستم‌شاهی قرار داد.

وی افزود: سه رکن استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ارکانی بود که امام راحل در مقابل استعمار، استبداد و استعمار فرهنگی قرار داد.

امام جمعه شهر چمران گفت: تکلیف امروز ملت ایران پس از رحلت امام(ره) تبعیت از امام خامنه‌ای است و همانگونه که امت اسلامی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) مکلف به تبعیت از امام علی(ع) شدند، امروز ما نیز مکلف به تبعیت از رهبر معظم انقلاب هستیم.

هاشمی اقتدار و عظمت ایران اسلامی در جهان را مثال‌زدنی و بی‌بدیل دانست و افزود: امروز دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا نیز اذعان می‌کند که ایران اسلامی یک قدرت جهانی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.