وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعرفه های پزشکی در سالجاری تغییر نمی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی، در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و در جمع رسانه ها در شهرکرد، به تغییر پیدا نکردن تعرفه های پزشکی در سالجاری اشاره کرد و افزود: در سال اقتصاد مقاومتی هزینه ای که از جیب مردم برای درمان پرداخت می شود، نسبت به سال قبل هیچ تغییری نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: بابت بستری روستاییان در بیمارستان های دولتی 3 درصد و ساکنان شهرها و حاشیه شهرها نیز 6 درصد هزینه دریافت می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درخصوص افزایش قیمت دارو نیز گفت: امسال قیمت داروهای خارجی افزایشی نخواهد داشت.

قاضی زاده هاشمی افزود: داروهای داخلی هم طبق مصوبه هیأت وزیران حداکثر 10 درصد افزایش پیدا می کند که این افزایش در نیمه دوم سال اتفاق خواهد افتاد.

وی، با بیان اینکه امسال هم حمایت های دولت در بخش سلامت بیماران با جدیت ادامه دارد، تأکید کرد: ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت در اولویت برنامه های دولت است.

قاضی زاده هاشمی، درخصوص اجرای طرح حمایتی و ارائه خدمات دندانپزشکی در کشور نیز، با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت و همچنین کاهش قیمت نفت گفت: اجرای این طرح، به دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: هم اکنون خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی زیر 10 درصد ارائه می شود، در حالی که خدمات بخش غیر دولتی بالای 80 درصد است.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: رقابت بین بخش خصوصی و دولتی به دلیل کم بودن میزان ارائه خدمات دولتی به حوزه دندانپزشکی کاهش یافته است که این امر نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

وی، به برنامه ریزی برای اجرای طرح جامع حمایتی بخش دولتی در حوزه دندانپزشکی در ادامه طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز و اجرای این طرح، کمک قابل توجهی در قالب بیمه ها انجام می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به مشکلات و ضعف های چهارمحال و بختیاری از نظر ارائه خدمات و فضاهای بهداشتی، وجود کادر و تیم پزشکی خوب و همچنین رفع کمبود پزشکان عمومی در شهرستان های استان را یادآور شد و گفت: احداث بیمارستان های جدید با کمک خیرین و بخش خصوصی و همکاری استانداری و نمانیدگان مجلس در این استان ضروری است.

قاضی زاده هاشمی، بر تکمیل طرح های نیمه تمام بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد و افزود: علیرغم خدمات و طرح های جدیدی که آغاز شده، کمبود و فرسودگی فضاهای بهداشتی و درمانی در استان همچنان مشهود است.

گفتنی است: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور بررسی و بازدید از طرح ها و پروژه های حوزه سلامت و بهداشت و درمان، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار