امام جمعه موقت تهران گفت : جایگاه مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان اصلی جدا نشدنی از زندگی و حکومت مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بارگاه مطهر رضوی جامعیت، شجاعت، سیاست و تدبیر حضرت امام خمینی(ره) را در تاریخ بی نظیر دانست و افزود: 14 خرداد 68 برای ملت ایران روزی فراموش نشدی است، روزی که با ارتحال حضرت امام(ره) سوگی بزرگ بر دل ملت ایران گذاشته شد و با انتصاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به رهبری، تسکینی در پی این درد بر خاطره مردم نشست؛ انتخابی مبارک که گذر زمان صحت آن را هر روز بیش از دیروز روشن کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های مشترک امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه‌ای، اظهار داشت: یکی از وجه‌های مشترک امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب تاکید بر حاکمیت دین و مکتب به عنوان اصلی جدا نشدنی از انقلاب اسلامی در جامعه است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تکیه بر پشتوانه مردمی و جمهوریت اسلامی یکی دیگر از وجوه مشترک رهبری با امام راحل(ره) است افزود: جمهوری اسلامی همان مردم سالاری دینی است که حضرت امام(ره) به عنوان یک اصل مترقی در برابر سوسیال دموکراسی بلوک شرق سابق و لیبرال دموکراسی حاکم در غرب، ارائه دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری رای و خواست مردم را در جمهوری اسلامی سرنوشت ساز بر شمرد و عنوان کرد: در طول 37 سال گذشته همواره رای مردم توسط مسئولان نظام پاس داشته شده و مردم سالاری دینی به معنای حقیقی اجرایی شده است و این مهم یکی از افتخار جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

مصادره مردم، ظالمانه‌ترین رفتار

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه ملت حرف خود را در پای صندوق‌های رای می زنند،با انتقاد از کسانی که نظر خود را خواست مردم می‌خوانند تصریح کرد: ظالمانه ترین رفتار مصادره رای مردم به نفع خود است. امروز جامعه ما به کسانی مبتلا شده که نظر و رای خود را خواست مردم می‌دانند و خود را زبان مردم خطاب می‌کنند. در حالی که ملت سخن و خواست خود را در پای صندوق‌های رای می زنند.

امام جمعه موقت تهران توجه به مستضعفین را یکی دیگر از اشتراکات رهبری انقلاب با حضرت امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: روح انقلاب اسلامی با توجه به مستضعفین و محرومین عجین است و رهبری نیز همواره بر توجه به معیشت مستضعفان تاکید داشتند که این امر در حکم اخیر ایشان به تولیت آستان قدس رضوی نیز متجلی است.

نشاط آستان قدس رضوی در کمک به محرومان

وی با تجلیل از اقدامات آستان قدس رضوی در تحقق حکم رهبری معظم انقلاب گفت: خوشبختانه کمک به محرومان با ایجاد معاونت امداد مستضعفین با نشاط خاصی در بارگاه حضرت رضا(ع) آغاز شده است و این اقدامات بدون شک مورد رضای ثامن الحجج(ع) نیز هست.

وی به جایگاه رفیع ولایت فقیه اشاره و عنوان کرد: کشوری که رهبری دینی نداشته باشد حتی اگر قوانینش هم اسلامی باشد، طاغوت است. زیرا در فقدان ولی فقیه تضمینی برای اجرای آن احکام اسلامی نیست و به همین سبب است که امام(ره) بیشترین تاکید را بر مسئله ولایت فقیه داشتند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: اگر 37 سال توانستهایم در برابر توطئه‌های خارجی بایستیم و هر روز قوی تر از گذشته باشیم، تنها دلیلش بهره از وجود ولایت فقیه است و هر که درصدد تضعیف این جایگاه باشد، قطعا به دنبال تضعیف کشور است.

وی با اشاره بر این جمله امام خمینی(ره) که فرمودند «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد.» اضافه کرد: کسانی که در جریان فتنه سال 88 ولایت را تنها گذاشتند، آیا سخنان امام(ره) را در باب ولایت فقیه از یاد برده‌اند؟ ما تمام سخنان امام را می بینیم و می‌گوییم، اما گویا برخی همه را نمی‌بینند.

برخی برای زدودن نفرت از آمریکا لحظه شماری می‌کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری استکبارستیزی و ضدیت با آمریکا را از دیگر مشترکات رهبری با امام خمینی(ره) معرفی کرد و اظهار داشت: بذر آمریکاستیزی و مبارزه با استکبار را امام راحل در دل ملت کاشت و جمله ماندگار «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را در تاریخ این کشور ماندگار کرد. امام(ره) با نفرت آمریکا از دنیا رفت و تا پایان عمر آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانست. اما امروز متاسفانه برخی برای زدودن نفرت از آمریکا لحظه شماری می‌کنند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: اگر امام اول انقلاب آمریکا را شیطان بزرگ خطاب کرد، امروز پس از 37 سال، شیطنت آمریکا 37 برابر بیشتر شده، اما به لطف خدا نفوذش 37 برابر کمتر شده است.

وی سیاست مردان آمریکا را «لات‌های چاله میدان‌های سیاسی» دانست و به مصادره 2 میلیارد دلار دارایی ایران توسط آن کشور اشاره و ابراز کرد: آمریکا بی‌تابانه به دنبال راه نفوذ برای غارت‌گری و چپاول‌گری ثروت ملت ایران است و در این مسیر از هیچ توطئه و فشاری نیز صرف نظر نمی‌کند و در جدیدترین اقدام نیز این لات‌های چاله میدان‌های سیاسی 2 میلیارد دلار از دارایی ملت ایران را غارت کردند.

وی فریاد رهبری در نفی رابطه و مذاکره با آمریکا را فریاد امام خمینی(ره) دانست که از حنجره رهبری معظم انقلاب برخواسته است.

امام جمعه موقت تهران بخش پایانی سخنان خود را بر لزوم ایجاد وحدت در جامعه اسلامی اختصاص داد و با بیان اینکه «یکی از مهمترین خطرات امروز جامعه ما ایجاد دو قطبی در جامعه است»، تصریح کرد: دو قطبی یعنی برخواستن دو سخن متفاوت از جامعه و جامعه‌ای که رهبر و ولی فقیه به عنوان فصل الخطاب دارد، نباید از آن دو سخن متفاوت برخیزد.

وی گفت: امروز هر قلمی و سخنی که بر خلاف جایگاه ولایت فقیه باشد؛ خلاف خط و نظر امام خمینی(ره) است. متاسفانه عده‌ای ناجوانمردانه به دنبال تضعیف نهاد مقدسی هستند که با تدبیر حضرت امام خمینی(ره) برای حفظ جامعه اسلامی ایجاد شد.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در ولایت فقیه خلاصه می‌شود و ولایت فقیه در امام(ره)، حال سوال اینجاست آن کسانی که در فتنه 88 در برابر این جایگاه شمشیر از روی بستند، چگونه خود را پیرو خط امام(ره) می‌دانند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.