وزیر بهداشت ضمن بازدید از طرح های بهداشتی شهرستان فارسان، بخش اورژانس و پروژه محوطه سازی بیمارستان سیدالشهداء‌ (ع) فارسان را افتتاح کرد.

بازدید و افتتاح 2 طرح بهداشتی فارسان توسط وزیر بهداشتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با حضور در شهرستان فارسان از توابع چهارمحال و بختیاری، بخش اورژانس و پروژه محوطه سازی بیمارستان سیدالشهداء‌ (ع) فارسان را افتتاح کرد.

وزیر بهداشت و هیئت همراه همچنین از بخش درحال بهسازی لیبر این بیمارستان بازدید و در جریان اقدامات این مرکز درمانی در راستای اجرای بسته خدمتی ترویج فرهنگ زایمان طبیعی در قالب برنامه تحول نظام سلامت قرار گرفتند.

رئیس بیمارستان سیدالشهداء (ع) فارسان گفت: بخش اورژانس این مرکز با اعتبار 15 میلیارد ریال شامل 11 میلیارد ریال هزینه ساختمان سازی و 4 میلیارد ریال هزینه تهیه و نصب تجهیزات مورد بهره برداری قرار گرفت.

هادی تقوی نژاد افزود: عملیات بهسازی بخش لیبر این بیمارستان هم از مرداد ماه سال گذشته آغاز و هم اکنون با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

وی، اعتبار پیش بینی شده برای بهسازی بخش لیبر این مرکز درمانی را هم افزون بر 6 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: تاکنون 4 میلیارد و 500 میلیون ریال آن تخصیص یافته است.

تقوی نژاد گفت: این بخش شامل 5 اتاق زایمان بوده و با راه اندازی اتاق زایمان در آب، امکان انجام زایمان طبیعی در آب برای مادران متقاضی نیز فراهم خواهد شد.

وی افزود: کاهش آمار سزارین های غیر ضروری و ترویج زایمان طبیعی و ترغیب مادران باردار به زایمان ایمن و بدون درد و بدون عوارض ناشی از سزارین، از اهداف برنامه تحول نظام سلامت است.

تقوی نژاد اضافه کرد: پروژه محوطه سازی این مرکز بیمارستان هم با اعتبار 2 میلیارد و 650 میلیون ریال شامل 10 هزار متر مربع آسفالت،‌ 6 هزار متر مربع جدول بندی و سنگ فرش،‌ 4 هزار متر مربع فضای سبز و ‌باغچه و گل کاری، از مردادماه سال گذشته آغاز شد و به بهره برداری رسید.

فارسان، با 94 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن (شهر فارسان) در فاصله 35 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

گفتنی است: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور بررسی و بازدید از طرح ها و پروژه های حوزه سلامت و بهداشت و درمان، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/ ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.