از سال 94، در نحوه فیلمبرداری و کیفیت تصاویر، نگاه به حیات وحش هر استان و توجه به تمام مسائل یک شهر نگاه ویژه‌ای ایجاد شد.

حسین طاهری تهیه‌کننده مستند «ایران» در خصوص تاریخچه تولید و پخش این مستند در تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: مستند تعاریف مختلفی در میان مردم دارد به عنوان مثال نگاه واقع گرایانه به طبیعت، محیط زیست و سایر مسائل در این تعریف می‌گنجد. در همین راستا از سال 80 با حمایت سازمان صدا و سیما گروه مستند ایران کار خود را در شهرهای شیراز، کاشان، اصفهان و از اماکن تاریخی مذهبی و گردشگری این شهرها آغاز کرد و تا سال 87 به این روند ادامه داد. از سال 88 که تهیه‌کنندگی این مجموعه به من سپرده شد، اولین شهر برای مستندسازی مشهد بود و نوروز 89 این مجموعه مستند در تلویزیون پخش شد.
 
وی افزود: از خرداد 89 مستند «ایران» به سراغ شهر مقدس قم رفت و مجموعه مستند قم در هفت قسمت آماده پخش شد. بعد از آن شهر یزد در 14 قسمت، کرمان در 11 قسمت، اردبیل در 4 قسمت و استان فارس نیز در 4 قسمت آماده و پخش شد. تمام این مجموعه‌ها از سال 91 تا امروز چند بار از شبکه های سیما پخش شده است.
 
طاهری در مورد سری جدید این مجموعه مستند ادامه داد: از سال 94 رویکرد جدیدی نسبت به ساخت مستند «ایران» در گروه به وجود آمد. به نحوی که در نحوه فیلمبرداری و کیفیت تصاویر، نگاه به حیات وحش هر استان و توجه به تمام مسائل یک شهر نگاه ویژه‌ای ایجاد شد. در این دوره به سراغ استان‌های قزوین، زنجان، همدان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و شرقی رفته‌ایم و امیدواریم مردم از این مجموعه‌ها استقبال کنند.
 
تهیه کننده مستند ایران در مورد رقابت با رسانه های دیگر نیز گفت: در این بازار فیلم سازی که تمام دنیا در رقابت برای جذب مخاطب هستند باید تمام ابزار‌های خود را به کار گیریم تا در این عرصه عقب نمانیم. همچنین در این مجموعه به اقتصاد مقاومتی و همگرایی ملل توجه زیادی شده است.
 
تعدادی از عوامل این مجموعه عبارتند از:
 
تهیه کننده: حسین طاهری؛ کارگردان: ایرج طاهری؛ آهنگساز: افشین عزیزی؛ مدیر تولید:سعید علیجانی؛ تدوین:امیرنجفی؛ دستیار تهیه و تولید: امین عبداللهی و گوینده متن: بهروز رضوی

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.