استان سمنان در گذشته بیش از 50 شرکت صادرکننده فعال داشته است و این رقم امروز به دلایل مختلفی به تعداد بسیار کمی کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهای تولیدی استان سمنان ارزش صادراتی دارند خاطرنشان کرد: باید با توجه به ظرفیت‌های بالای استان سمنان در بخش صادرات و کاهش شدید آمار شرکت‌های صادرکننده، دلایل این مهم بررسی شود.
سعید ترکان دهنوی به کاهش میزان صادرات در این استان اشاره کرد و گفت: وجود بسته‌های تشویقی می‌تواند به رونق دوباره این بخش کمک کند.
وی نقش همکاری و تعامل بخش دولتی با فعالان بخش خصوصی را تعیین کننده دانست و افزود: با توجه به محوریت دولت در اقتصاد ایران، صادرات تنها زمانی می‌تواند که در چرخه رشد قرار گیرد که مدیران دولتی با بخش خصوصی همکاری نزدیک داشته و به‌موقع، بستر و شرایط را برای صادرات کالاها فراهم کنند.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان به طرح دولت و ارائه بسته حمایتی از صادرات غیر نفتی اشاره و تصریح کرد: ارائه این مشوق‌ها در بهبود وضعیت صادرات موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه همه بخش‌های مرتبط باید عزم خود را برای افزایش صادرات جزم کنند، به لزوم تحقق شعار امسال اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه کلیه برنامه‌های حمایتی و تشویقی توسعه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از صادرات غیرنفتی است.
ترکان دهنوی با بیان اینکه فرآیند صادرات در ایران محدود به یک دستگاه نیست، افزود: با توجه به اینکه برای صادرات کالاها نیازمند اخذ مجوز از چندین دستگاه اجرایی هستیم لذا همکاری و تعامل بین این دستگاه‌ها می‌تواند به افزایش صادرات و ایجاد تسهیل در فرآیند صادرات کمک کند.
انتهای پیام / ه

برچسب ها: صادرات ، کالا ، کاهش ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.