وزیر امور خارجه روسیه و همتای آمریکایی اش در خصوص مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه تلفنی تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف عصر چهارشنبه در تلفنی با کری که به ابتکار طرف آمریکایی انجام گرفت، در مورد اوضاع سوریه و مسائل مربوط به این کشور گفتگو کردند.

دو طرف در خصوص تشدید مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه و برخورد قاطعانه با این گروه ها در وهله اول جبهه النصره تاکید کردند. در این تماس تلفنی، مسائل مربوط به مسایل فلسطین و رژیم صهیونیستی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در زمان حاضر مساله اصلی مورد اختلاف روسیه و آمریکا در بحران سوریه، جداسازی گروه های معارض مورد حمایت آمریکا از گروه های تروریستی ثبت شده در فهرست شورای امنیت سازمان ملل است.

وزیر امور خارجه روسیه به تازگی در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود خواستار عملی شدن وعده آمریکا مبنی بر جداسازی گروه های معارض سوری مورد حمایت واشنگتن از گروه تروریستی جبهه النصره و ادامه مبارزه با این گروه و گروه های تروریستی دیگر شد که شامل آتش بس سوریه نمی شوند.

لاوروف روز سه شنبه پس از این گفتگوی تلفنی در مصاحبه با روزنامه روسی «کامسامولسکایا پراودا» خاطرنشان کرد که به آمریکا چند روز فرصت داده است تا وعده خود برای جداسازی گروه های معارض سوری از گروه های تروریستی را عملی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار