مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: امسال بسیج آموزش همگانی برای کاهش مصرف قند و شکر در کشور انجام می‌شود.

زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: یکی از اولویت‌های نظام سلامت در بحث تغذیه در سال جاری اصلاح الگوی مصرف قند، نمک و چربی است چرا که مصرف بیش از حد این مواد مهم‌ترین عامل شیوع بیماری‌های غیرواگیر در دنیا از جمله ایران است.

وی با بیان اینکه بسیج آموزش همگانی کاهش مصرف نمک و روغن از سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزود: طبق آمار مردم ایران روزانه 66 گرم قند و شکر مصرف می‌کنند در صورتی که میزان مطلوب آن باید 40 گرم در روز باشد و این امر باعث شده میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، چاقی، اضافه وزن و انواع سرطان در کشور افزایش یابد.

وی ادامه داد:امسال هدف عمده وزارت بهداشت برای کاهش مصرف مواد قندی راه‌اندازی بسیج آموزش همگانی کاهش مصرف مواد قندی است که با همکاری ارگان‌های مختلف به خصوص آموزش و پرورش و شهرداری انجام می‌شود.

عبدالهی ادامه داد: در همین راستا رایزنی‌هایی با صنایع غذایی برای کاهش میزان شکر در محصولاتشان چه در صنعت و چه در صنف انجام می‌گیرد و قرار است که امسال صنعت قنادی میزان شکر مورد استفاده در شیرینی و شکلات را کاهش دهد و از قندهای رژیمی همچون استویا استفاده شود. البته باید توجه داشت که در کنار انجام این کارها باید فرهنگ‌سازی نیز صورت گیرد چرا که ذائقه مردم به مصرف مواد قندی عادت کرده است و باید کم‌ کم میزان شیرینی محصولات کاهش یابد تا مورد پذیرش مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که سال گذشته میزان قند نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی به 10 درصد رسیده است امسال هم تصمیم داریم باز هم میزان قند نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی را با کمک صنایع کاهش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهداشت ، قند ، شکر ، نمک ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار