شورای اسلامی شهر مشهد با صدور بیانیه ای مبنی بر در نظر گرفتن مصلحت شهر و شهروندان٬ انجام فعالیت ها و اقدامات را حق قانونی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد٬ رییس برنامه٬ بودجه و فناوری اطلاعات و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد در نشست روسای کمیسون های تخصصی شورای اسلامی مشهد گفت: هدف ما شفاف سازی در مورد فعالیت ها و اقدامات شورای اسلامی شهر مشهد است.

محمد سهیلی با بیان اینکه شهرداری در این قضیه مظلوم واقع شده است افزود: در نظر گرفتن حقوق شهر و شهروندان مهم ترین خواسته ما از رسانه برای برپایی این نشست خبری است.

رییس کمیسیون فنی و عمرانی و طرح ریزی شهری در شورای اسلامی مشهد هم در این جلسه با اشاره به ضرورت رعایت نظم و انضباط در امور شهری٬ خاطرنشان کرد: هدف ما رونق ساخت وسازها و ارایه خدمات شهری بهتر به همراه پشتوانه مردم عزیز وانقلابی شهر مشهد مقدس است.

مهدی ذاکر الحسینی با بیان اینکه طرح جامع در شورای اسلامی شهر مشهد تصویب شده است و بر طبق کمیسیون ماده۵ اجرای مفاد ان برای شهرداری مشهد لازم الاجرا است گفت: ما برای انجام امور شهری موظف هستیم که بر طبق مفاد طرح جامع عمل کنیم.

وی افزود: اگر طرح جامع به شورای اسلامی مشهد ابلاغ می شد بسیاری از مشکلات و مسایل وجود نداشت.

رییس کمیسیون فنی و عمرانی و طرح ریزی شهری در شورای اسلامی مشهد گفت:عملکردشهرداری بر اساس طرح جامع بوده است و بنابراین هیچ تخلفی از جانب شهرداری مشهد انجام نشده است.

ذاکر الحسینی خاطرنشان کرد:شهرداری تا زمانی که طرح تفضیلی جدید نداریم٬موظف هستیم که از طرح تفضیلی قدیم پیروی کنیم و از انجا که طرح جدید مصوب نشده است٬ نمی توانیم پروژه ها را متوقف کنیم.

وی تصریح کرد: ما براساس معیارهای قانونی عمل کرده ایم و پروژه های شهرداری مشهد همچنان در حال انجام است.

رییس کمیسیون فنی و عمرانی و طرح ریزی شهری در شورای اسلامی مشهد افزود: اداره کل راه و شهرسازی از ما خواسته است که اقدامات شهرداری در خصوص طرح جامع متوقف شود و یک مشاور از جانب این سازمان برای سامان دهی امور در نظر گرفته است.

رییس کمیسون امور اقتصادی شهرداری مشهد هم در این نشست خبری گفت: در جلسه تصویب شورای حل اختلاف هم در این خصوص حق به شورای اسلامی مشهد داده شده است.

علی اصغر نخعی افزود: چون ممکن است طرح جامع در اینده تغییر کند نمی توان فعالیت ها را متوقف کرد.

وی در مورد اعطای پروانه به املاک گفت: این حق شورای اسلامی شهر مشهد است که پس از گذشت ۱۸ماه ٬ می تواند برای ملک پروانه صادر کند.

وی گفت: حدود ۷۰درصد طرح تفضیلی شورای اسلامی مشهد اماده است و ما منتظر هستیم که طرح جامع را به ما ابلاغ کنند.

رییس کمیسون امور اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به اسیب های تعلل در تصویب طرح جامع گفت: اقدامات شهرداری مشهدمقدس در مدیریت پروژه های شهری به ویژه ارایه کاربری های مختلف از جمله فضای سبز و غیره بسیار اثربخش بوده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.