امروزه آب درمانی (ورزش در آب ) یکی از مهمترین و موثرترین روش درمانی در بسیاری از بیماری ها محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگرشما از بیماری ها و مشکلاتی نظیر آرتروز، روماتیسم،  سیاتیک ، دردمفاصل، کمردرد،  خستگی، بی خوابی، گردش خون، استرس، دردعضلانی،  سفتی و گرفتگی عضلات و یا تشنج رنج می برید آب درمانی می تواند تاثیربسیاری درحل این مشکلات داشته باشد.آب درمانی فواید بسیاری دارد که به طور کامل به تفسیر آن می پردازیم.

*نقش آب در مانی در تسکین درد:

ثابت شده که آب درمانی شکل بسیار موثری ازدرمان طبیعی است که باتحریک آزادسازی اندروفین ها به شمادرکنترل درد و کاهش تنش کمک می کند.
آب درمانی به وسیله آزادسازی میلیونها حباب بزرگ که باعث شل شدن تنش عضلانی می شودبه کاهش تورم مفاصل وافزایش تحرک وکاهش دردبه شم اکمک می کند.
آب درمانی همچنین با آزادسازی حباب های بسیاری ،دارای اثرتسکین دهنده برروی بدن است که به ازبین بردن استرس وتنش به شماکمک می کند.

*کمک آب درمانی به گردش خون:

آب درمانی دارای توانایی قابل توجه و شاید جادویی در بهبودگردش خون  موثر است. جریان خون شما اکسیژن وتغذیه را به تمام سلول ها وبافت های خود می رساند.هنگامی که کاربه درستی وصحیح انجام شود این روند پایه ای ازیک زندگی سالم است.گردش خون خوب به نفع زهکشی لنفاوی است که به پاک کردن بدن از سموم کمک می کند.

*سیستم ایمنی:

به طورمنظم سم زدایی منجربه یک سیستم ایمنی قوی ترمی شود که قادر به مقابله با ویروس ها،باکتری ها وکنترل عفونت می شود.سیستم ایمنی بدن شما به عنوان نیروی پلیس داخلی است ودرهنگام کارموثر به شما درعفونت های جزئی تا بیماریهای کشنده کمک می کند.آب درمانی به سم زدایی بدن نیز کمک می کند.

*نقش آب درمانی در کاهش استرس:

استفاده علمی آب دردرمان بیماریها با استفاده ازکلید حیاتی برای شکستن جرخه استرس اززندگی روزمره مدرن ارائه می شود.دنیای پرمشغله امروزشما مستعد ابتلا به استرس بیمارگونه است  که می تواند طیف گسترده ای از مشکلات جسمی وروانی را ایجاد کند. برای مثال فشارخون بالا، سردرد، شکایات گوارشی، بی خوابی، افسردگی، حملات اضطراب و... که این فهرست بی پایان است همگی ریشه در استرس دارند .متاسفانه استرس نه تنها ذهن بلکه برسیستم ایمنی بدن شما تاثیر مهم تری می گذارد.آب درمانی راه چاره ای برای کاهش استرس محسوب می شود.

*تاثیر آب درمانی بر چهره:

آب درمانی ازطریق بهبودبهره وری ازغدد عرق با تنظیم آزادسازی سموم از بدن شما به کنترل درجه حرارت بدن کمک می کند و شما را با یک چهره درخشان وسالم مواجه می کند.
اگرنگاه شما بهتر باشد احساس شما بهترخواهد شد. جریان اکسیژن به وسیله آزادسازی میلیون ها حباب افزایش می یابد و این  فعالیت نیز به کاهش احتباس مایعات کمک می کند و حتی تاثیر بسیار زیادی بربیماریهای دیگر مانند سلولیت درکوتاه مدت، راه حل ارائه می دهد.یک راه بسیارعالی برای شما به دست آوردن مجددوحفظ بدن سالم وبدون درداست.هرگونه درمان طبیعی می تواند به شما برای احیا و کنترل استرس بدون عوارض جانبی مضرکه از مصرف برخی داروهای مدرن امروزی ایجادمی شود کمک کند.
درکوتاه مدت آب درمانی یک راه بسیار عالی برای بدست آوردن مجددحفظ بدن سالم وبدون دردبرای شماارائه می دهد.

*درطول استفاده ازآب درمانی در درمان بیماریها برای شماچه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که شما درد دارید یا تحت استرس هستید، تغیرات شیمیایی دربدن شما می تواند باعث فشارخون وافزایش تعدادضربان قلب شود.داشتن درمان های آب درمانی به طورمنظم می تواند برای کاهش این علائم وهمچنین ازبین بردن تورم مفاصل وکندکردن روند واکنش استرس به شما کمک کند.این امر به شما برای مقابله بادردهایتان کمک می کند.

-دراولین درمان شما:
بعدازگذشت 5دقیقه ازدرمان: فشارخون وضربان قلب شما شروع به کاهش خواهد کرد.
بعدازگذشت 10دقیقه ازدرمان:گردش خون خود را دردست ها و پاها احساس می کنید وآنه ارا گرمترمی کند و بهبود می یابد.
بعدازگذشت 15دقیقه ازدرمان:ماهیچه ها آرامش خواهند یافت و پذیرای بیشتر ورزش منفعل، بافت لیفی قابل انعطاف ترمی شود و پاسخگو به کشش تشویق انتشاراسیدلاکتیک ودیگرموادسمی ازسیستم بدن شما می شود.
بعدازگذشت 20دقیقه ازدرمان: درد و رنج یک کاهش موقت ر ادر خود تجربه خواهند کرد.

-درمان در مدت زمان بیشتر:
بعداز3جلسه درمان:سیستم ایمنی بدن شما بهبود خواهد یافت.
بعداز5جلسه درمان:تنش،درد جسمی وعاطفی به طورقابل توجهی کاهش می یابد.
بعداز10جلسه درمان:باعث تسکین درد طولانی مدت شما خواهد شدوسبب می شود شما احساس بیشتری ازرفاه را تجربه کنید.
بعداز20جلسه درمان:تحمل شمارا دربسیاری وافسردگی افزایش می دهد،پوست شما را شفاف ترودرخشان ترمی کند. سلامت وقدرت ماهیچه ای وتحرک شما را بهبود خواهد بخشید.


(طیبه خزاعلی)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار