حمایت تعرفه ای از کالاهای تولید داخلی لازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در حاشیه سفر به شهرهای آبادان و خرمشهرگفت: اگر قصد حمایت از صنعتگر ایرانی را داریم نباید کالایی که صنعتگران تولید می‌کنند بدون حمایت تعرفه‌ای باشد چرا که در غیر این صورت در معرض هجوم تولیدات خارجی آسیب می بیند.

اکبر ترکان با بیان اینکه در ستاد فرماندهی در بحث اقتصاد مقاومتی سه هدف‌گذاری برای مرزها قرار داشته شده،  از افزایش صادرات، افزایش صادرات مجدد و هدف‌گذاری در ایجاد مراکز انتقال پیشرفت به عنوان سه هدف یاد شده نام برد و افزود: این اهداف در هر یک از مناطق موجود در سطح کشور در حال تبدیل شدن به مراکز جز به ‌جز است و اجرایی می شود.

وی گفت: با توجه به بیکاری بخش عظیمی از مردم کشورمان، که نیاز به ایجاد زمینه های اشتغال برای این افراد داریم که برای دستیابی به این مهم می بایست صنایع مان را در جاهایی که ظرفیت ایجاد اشتغال بیشتری دارند، ایجاد کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: در زمان حاضر صنایع موجود در کشور ما با تمام ظرفیت‌ها خود فعال نیستند و هنوز ظرفیتهای خالی فراوانی در این صنایع وجود دارد به طوریکه برخی از آنها با نیم و یا کمتر از ظرفیت اصلی شان مشغول فعالیتند.

ترکان گفت: شاهد آن هستیم که در برخی موارد با استفاده از حیله‌های بازرگانی و روزنه های نقص تعرفه، کالای خارجی وارد کشور می شود و این در حالیست که همان کالا در کشور و با کیفیت بسیار مطلوبتر و بهتر تولید می شود.

وی افزود: به رغم آنکه ما بهترین تولید کننده فولاد در جهان هستیم اما متاسفانه در سال گذشته سه میلیون تن فولاد به کشور وارد می شود که این نشان دهنده آن است که سیاستهای بازرگانی مناسبی برای این موضوع طراحی نشده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در منطقه آزاد اروند با روند بسیار خوبی در حال انجام و رسیدن به نتیجه مورد نظر است، اقدامات صورت گرفته در بخش گمرک منطقه آزاد اروند را قابل قبول خواند و گفت: با توجه به اینکه گمرک کشور در صدد مکانیزه و یکپارچه کردن امور خود برای استفاده حداکثری از زمان، تکریم ارباب رجوع و قابلیت دسترسی اینترنتی به امکانات و خدمات قابل ارائه خود است، لذا در منطقه آزاد اروند نیز این روند در حال شکل گیری است.

انتهای پیام/-پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.