به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از بلومبرگ، سود خالص «فولکسواگن،» معروفترین برند گروه خودروسازی آلمانی «فولکسواگن» در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی، 86 درصد کاهش یافت. این نشان میدهد رسوایی سال گذشته درخصوص تقلب فولکسواگن و فریب سازمانهای تشخیص میزان آلایندگی هنوز هم گریبانگیر این شرکت خودروسازی است.
سود خالص بزرگترین برند فولکسواگن (با حروف اختصاری ویدبلیو) در سهماهه نخست سال جاری میلادی 73 میلیون یورو بوده است (81 میلیون دلار). این درحالی است که این میزان سال گذشته 514 میلیون دلار بود. «حاشیه سود عملیاتی» این برند تنها 0.3 درصد بود که با مقدار هدفگذاری شده 6 درصد بسیار فاصله دارد.
حاشیه سود عملیاتی از تقسیم سود عملیاتی (سود قبل از بهره و مالیات) به فروش بدست میآید. اقلام غیرعملیاتی همچون درآمد و هزینه بهره، سود و زیان واگذاری داراییها در محاسبه سود عملیاتی منظور نمیشود. این نسبت معیار قویتری برای ارزیابی سودآوری و فروش است.
سازمانهای نظارت بر مقررات کاهش آلودگی هوا در آمریکا شهریورماه گذشته، اعلام کردند دستکاری عمدی در سامانه تشخیص آلایندگی 11 میلیون خودرو دیزلی تولیدی شرکت فولکسواگن باعث شده است نتیجه آزمایش تعیین میزان آلودگی موتورهای آنها کمتر از میزان واقعی نشان داده شود.
انتشار تقلب عمدی شرکت برای فریب سازمانهای تشخیص میزان آلایندگی باعث کاهش چشمگیر ارزش سهام این شرکت و کنارهگیری مدیرعامل آن شد.به گفته «ماتیاس مولر،» مدیرعامل جدید فولکسواگن، تعداد انگشتشماری از کارکنان شرکت در برنامه تقلب سامانه تشخیص آلایندگی موتورها دست داشتند. او تأکید کرد «مارتین وینترکورن،» مدیرعامل سابق شرکت، در جریان این ماجرا قرار نگرفته و آن را تأیید نکرده بود.
انتهای پیام/