فوربز: رقابت فولکس‌واگن و تویوتا برای کسب عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان

شرکت فولکس‌واگن در نظر دارد با افزایش فروش خودروهای خود، عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی جهان را از آن خود کند.

فوربز: رقابت فولکس‌واگن و تویوتا برای کسب عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی فوربز؛ شرکت خودروسازی فولکس‌واگن آلمان در تلاش است تا عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان را بار دیگر از تویوتا بازپس گرفته و به نام خود ثبت کند. رسواییِ تقلب این شرکت در آزمایش‌های آلایندگی دیزلی، در سطح گسترده‌ای به کاهش فروش مدل‌های آن منجر شده بود. رسوایی شرکت فولکس‌واگن در سال 2015 موجب شد شرکت خودروسازی تویوتا با استفاده از این فرصت، حجم فروش مدل‌های خود را افزایش داده و عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان را در مراکز رسمی به دست آورد.

در سال 2015، شرکت ژاپنی تویوتا 3 میلیون و 365 هزار و 83 دستگاه از انواع مدل‌های خود را به فروش رساند. این شرکت با استفاده از رسوایی شرکت فولکس‌واگن و بحران فروش آن نه تنها موفق به افزایش حجم فروش خود شد، بلکه عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان را به نام خود ثبت کرد.

خودروساز ژاپنی در گزارش 4 ماه اول سال جاری میلادی از کاهش 2.8 درصدی میزان فروش محصولات خود خبر داده است. این در حالی است که خودروهای تویوتا همچنان در گروه محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای بازار قرار دارند. تنها عاملی که می‌تواند عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان را از تویوتا بگیرد، تعداد کارخانه‌های آن در مناطق مختلف جهان است. طی سال‌های گذشته این شرکت از احداث کارخانه در کشورهای متعدد دنیا امتناع کرده و در عوض به تولید نسل جدید مدل‌های تویوتا روی آورده است. روندی که تا حدودی با تردید مشتریان نسبت به خودروهای جدید مواجه شد.

در وضعی مغایر، شرکت فولکس‌واگن در نظر دارد با افزایش فروش خودروهای خود اعتبار بازار را به دست آورده و عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی جهان را از آن خود کند. شرکت آلمانی فولکس‌واگن بار دیگر سر از خاکستر رسوایی برآورده و حجم فروش محصولات خود را بیش از 0.6 درصد افزایش داده است. در سال جاری میلادی این شرکت 90 هزار خودرو بیش از تویوتا به فروش رسانده که بخش عمده آن به خاطر افزایش تقاضا در قاره اروپا و چین است. فروش محصولات فولکس‌واگن در چین در سه ماه اول سال 2016 بیش از 5 درصد افزایش داشته است. همچنین سه نمایندگی بزرگ مونتاژ خودروهای فولکس‌واگن در شهرهای مختلف چین راه‌اندازی شد که به‌نوبه خود موجب تعجب مقامات این شرکت شد. این در حالی است که آمریکا محصولات تویوتا را به فولکس‌واگن ترجیح داده است. روندی که موجب کاهش 5.1 درصدی فروش خودروهای فولکس‌واگن به آمریکا شد.

در صورتی که فولکس‌واگن تا پایان سال 2016 موفق به کسب عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان شود، بخش عمده‌ای از زیان‌های مالی ناشی از رسوایی خود را جبران خواهد کرد. بزرگ‌ترین خودروساز اروپا 16.2 میلیارد یورو (18.2 میلیارد دلار) برای پوشش هزینه اصلاح خودروهای آلاینده و هزینه‌های حقوقی و جریمه‌های مربوط به این رسوایی اختصاص داده است و در پی اختصاص این رقم هنگفت، 4.1 میلیارد یورو (4.60 میلیارد دلار) ضرر عملیاتی برای سال 2015 گزارش کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار