رئیس کانون صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: موافقان طرح های انتقال آب، مخالفت های مردمی با انتقال کارون را یک حرکت احساسی و قومی می دانند در حالی که کارشناسان استدلال های علمی محکمی برای رد این طرح ها دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیدعلی شهنی کرم زاده گفت: موافقان طرح های انتقال مخالفان خود را احساسی می دانند، این در حالیست که اساتید دانشگاه و متخصصان استدلال های علمی برای مخالفت با طرح های انتقال آب کارون مطرح کرده اند.

وی افزود: اگرچه از دولت تدبیر و امید حمایت می کنیم اما معتقد هستیم هیچ پروژه ای نباید بدون نظر کارشناسان و تشکل های غیردولتی اجرایی شود و وزارت نیرو نباید زیر بار امضای طرح های غیرکارشناسی برود.

بابک مختاری دانشیار دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این همایش 'آب مجازی' را مفهومی جدید در مدیریت منابع آب دانست و اظهار داشت: این مفهوم در توسعه کشورها نقش اساسی دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از محصولات استان به صورت آب مجازی از این استان منتقل می شود اما این مساله مورد توجه قرار نگرفته است، به طور مثال عمده آبی که از کارون مصرف می شود برای نیشکر است که این محصول به مصرف گز اصفهان و قطاب یزد می رسد.

مختاری اذعان داشت: تولیدات فولاد خوزستان و اصفهان نیز که با مصرف بالای آب و متحمل شدن آلودگی بسیار به دست می آید برای مصارف خودروسازی دیگر استان ها خارج می شود.

حسین الهام پور دبیر کانون صنفی اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: این کانون 8 ماه پیش به صورت خودجوش شکل گرفته و اهداف آن تعالی نظام علمی دانشگاه و کمک به زندگی بهتر و شرافتمندانه برای خوزستانی ها است.

وی افزود: این همایش به درخواست بیش از 180 نفر از اعضای کانون صنفی اساتید دانشگاه چمران برگزار شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار