اهواز،

راه اندازی 10 هزار واحد صنعتی امسال در کشور

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از راه اندازي 10 هزار واحد صنعتي جديد طي امسال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علي يزداني در جمع مديران استان خوزستان گفت: در کل کشور بيش از 85 هزار واحد صنعتي داراي مجوز وجود دارد که بيش از 80 هزار واحد آن واحد هاي کوچک صنعتي است.

وي تصريح کرد: امسال به واحد هايي تسهيلات اختصاص مي يابد که به بهربرداري برسند يا بالاي 60 درصد پيشرفت داشته باشند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه بيش از 92 درصد از واحدهاي صنعتي کوچک هستند، عنوان کرد: 37 هزار واحدهاي صنعتي در شهرکهاي صنعتي قرار دارد که بيش از 34 هزار واحد از اين تعداد کوچک است.

يزداني افزود: تا 9 خردادماه امسال چهار هزار و سيصد و نه واحد در زمينه صنعت و معدن و کشاورزي در کشور وارد سامانه بهينه ياب جهت شناسايي واحدهاي صنعتي شده است که سهم استان خوزستان 168 واحد صنعتي است.

وي در خصوص واحدهاي صنعتي  خوزستان گفت: در اين استان  2 هزار و 200 واحد مجوز وزارت صنعت و معدن گرفته که دوهزار و 97 واحد آن کوچک و متوسط است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در کل کشور بيش از 980 شهرک صنعتي وجود دارد که در 770  شهرک در حال واگذاري زمين هستيم؛ همچنين در استان خوزستان 70 شهرک داريم که در 51 شهرک در حال واگذاري زمين هستيم.

به گفته يزداني  بيش از سه هزار و چهارصد طرح واحد صنعتي در استان خوزستان مجوز راه اندازي گرفته اند.

وي  در سفر يکروزه خود به خوزستان صبح امروز از شهرک صنعتي شماره سه و گنج اهواز ديدن کرد و قرار است در نشست اقتصاد مقاومتي در محل استانداري خوزستان حضور يابد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين ظهر امروز به شهرستان هاي آبادان و خرمشهر سفر مي کند و از شهرک هاي صنعتي اين دو شهرستان ديدن، و دو واحد توليدي را در آبادان کلنگ زني خواهد کرد.


انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.