توجه به غنی سازی اوقات فراغت در طول سال و از جمله تابستان یک ضرورت بسیار مهم و از دغدغه های خانواده ها بوده اما این موضوع در شهرستان خاش نیاز به تامین اعتبار و برنامه حمایتی دولت دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛رئیس کمیسیون فرهنگی و آموزش شورای اسلامی شهر خاش گفت: شرکت در کلاسهای طرح اوقات فراغت به خلاقیت ذهنی و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان کمک می کند.

نادر میربلوچزهی افزود: آموزشهای قرآن و احکام؛ ورزش، انجام فعالیتهای هنری و برنامه های اردویی و علمی و فرهنگی در تابستان بهترین اقدام برای مقابله با تهدیدها و آسیبهای اجتماعی بوده که می تواند در تربیت درست فرزندان در این سنین کمک کند.

وی ادامه داد: همه مدیران و مسئولان و دست اندکاران فرهنگی، متولیان امور مساجد و غیره باید خود را موظف بدانند که در جهت رفع نیازهای فکری و آموزشی فرزندان وقت بگذارند و هزینه نمایند.

وی گفت: انتظار داریم خانواده ها هم برای فرزندان خود وقت بگذارند و هزینه نمایند و از مسئولان هم می خواهیم از ارائه آمار نادرست در این موضوع اجتناب کنند.

بخشدارمرکزی خاش نیزگفت: طرح‌های غنی سازی اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان طیف وسیعی از برنامه‌های آموزشی، ورزشی، مذهبی و فرهنگی را شامل می‌شود که تقریبا همه این موارد در برنامه تمامی دستگاه‌هایی که به این زمینه ورود می‌کنند با اندکی تغییر در کمیت و کیفیت یافت می‌شود، موضوعی که برآیند آن موازی کاری در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت، افت کیفیت برنامه‌ها، کاهش شرکت کنندگان، هدررفت اعتبارات این بخش و در نهایت عدم کارایی مناسبت طرح‌های غنی سازی اوقات فراغت است.

شجاعی توجه نکردن به اوقات فراغت و دست و پا گیر دیدن برنامه‌های فراغتی موجب خواهد شد تا نه تنها اوقات فراغت سرمایه دیده نشود بلکه برنامه‌ریزی برای آن نیز کاری بیهوده به نظر برسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار