دكتر بهرامي؛

در برنامه ششم بر رفع نيازهاي اصلي كشور در حوزه فضايي تاكيد شده است

رييس سازمان فضايي ايران در دوره آموزشي مسابقه سراسري ماهواره دانشجويي مكعب ايراني به برنامه‌هاي اين سازمان در حوزه فضايي اشاره کرد.

در برنامه ششم بر رفع نيازهاي اصلي كشور در حوزه فضايي تاكيد شده است به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئيس سازمان فضايي ايران در حاشيه برگزاري دوره آموزشي مسابقه سراسري ماهواره دانشجويي مكعب ايراني با اشاره به برنامه‌هاي اين سازمان در حوزه فضايي تاكيد كرد: تمركز اصلي سازمان فضايي بر روي ماهواره‌هاي مخابراتي و سنجشي است و در اين راستا پروژه‌هايي براي بومي‌سازي ماهواره‌هاي مخابراتي و سنجشي در دستور كار دارد كه در اين مسير گام‌هاي اوليه برداشته شده است.

دكتر بهرامي با اشاره به رويكرد برنامه ششم توسعه در حوزه فضايي اضافه كرد: در برنامه ششم بر رفع نيازهاي اصلي كشور در حوزه فضايي تاكيد شده است.

وي با تاكيد بر اين كه بايد فضاي كسب و كار حوزه فضايي براي بخش خصوصي گرم‌تر شود، اظهار كرد: مشاركت با بخش خصوصي از جمله برنامه‌هاي سازمان است كه در اين راستا درصدد هستيم بخشي از فعاليتهاي خود را به بخش خصوصي واگذار كنيم.

به نقل از روابطات عمومی وزارت ارتباطات، بهرامي با تاكيد بر اين كه ما علاقه منديم با بخش‌هاي خصوصي همكاري كنيم، يادآور شد: در حال حاضر بخش خصوصي در زمينه‌هاي مخابراتي فعال است؛ ولي در بخش‌هاي سنجشي به دليل آن كه گردش مالي آن پايين است، جذابيت زيادي براي حضور بخش خصوصي در اين حوزه وجود ندارد.

لازم به توضيح است، اولين نشست مديران سازمان فضايي ايران با تيم هاي شركت كننده در مسابقه ماهواره دانشجويي مكعب ايراني صبح دوشنبه 10 خرداد ماه 1395 با هدف آشنايي تيم هاي شركت كننده با اهداف، قوانين ،مقررات و شرايط حضور در اين مسابقه و با حضور  اعضاء تيم هاي شركت كننده در محل سازمان فضايي ايران برگزار شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار