فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: طی دو ماه ابتدایی امسال 278 فقره پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در آذربایجان غربی تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه یوسفعلی ابراهیم‌پور اظهار داشت: طی دو ماه سال جاری 278 فقره پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در آذربایجان غربی تشکیل شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از کاهش برخوردار است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه پیشگیری از تخلفات و تصرفات اراضی ملی منابع طبیعی و تخریب جنگل‌ها اولویت نخست یگان حفاظت استان محسوب می‌شود، ادامه داد: تشکیل پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در استان از لحاظ تعداد در جنگل از 78 درصد کاهش و در مرتع از شش درصد کاهش برخوردار است.

وی ابراز داشت: طی دو ماه نخست امسال اخبار و گزارشات مردمی از طریق شماره تلفن 1504 و سامانه پیامک حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به شماره 100000001504 حدود 764 فقره تماس تلفنی بوده است.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه همکاری و مشارکت مردم در اطلاع‌رسانی و حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی نقش کلیدی محسوب می‌شود، ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی به صورت شبانه‌روزی در راستای حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی اهتمام جدی داشته و همکاری مردم نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی خواستار همکاری و مشارکت بیش از پیش مردم در پیشگیری و کاهش تخریب و تصرفات در عرصه‌های منابع طبیعی استان شد و خاطرنشان کرد: حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی همکاری همه جانبه تمامی ارگان‌های ذی‌ربط را میطلبد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی یادآور شد: یگان حفاظت آذربایجان غربی به طور شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌ها و پیشنهادات عموم مردم در رابطه با تخریبات و تصرفات عرصه‌های منابع طبیعی از طریق تلفن 1504 و یا پست الکترونیک به آدرس yeganwaz@mail.com است.

وی افزود: سامانه پیام کوتاه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به شماره 100000001504 جهت جلب مشارکت بیشتر مردم به منظور حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخریب و تصرفات اراضی ملی در استان بوده و در تسریع روند ارائه گزارشات موثر بوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.