7600هکتار ازا اراضی حوزه دریاچه ارومیه برای عملیات احیاء آن خاک شناسی و پروفیل برداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛  مدیر اجرایی احیاء دریاچه ارومیه در اداره کل منابع طبیعی آذربایجانغربی با بیان این مطلب گفت:با پس روی دریاچه ی ارومیه و خشکیدگی آن ، اراضی حاشیه دریاچه به دلیل از بین رفتن پوشش گیاهی با پدیده ی بیابانزایی مواجه گردید و دچار فرسایش های بادی شدیدی شد. در این راستا بر اساس اهداف از پیش تعریف شده برای اداره کل منابع طبیعی مبنی بر حفظ و احیاء منابع طبیعی در حوزه ی دریاچه ارومیه ، اقدامات بیولوژیکی و بیو مکانیکی برای ایجاد مجدد پوشش گیاهی منطقه و مقابله با کانون های تولید گرد و غبار و ریز گردهای نمکی پرو ژه های متعددی در این حوزه عملیاتی و اجرا شد.

مجید موسی زاده افزود:از جمله ی این طرحها عملیات خاک شناسی و پروفیل برداری در سطح 7600 هکتار ازاراضی دریاچه ی ارومیه بود که بعد از اجرای این فاز از عملیات، مراحل بعدی اجرا شد که برخی از آنها به شرح زیر می باشد.

عملیات نقشه برداری در سطح 1700 هکتار

عملیات احداث هلالی های آبگیر درسطح 150 هکتار

عملیات کنتور فارو در سطح 1450 هکتار

عملیات پی تینگ در سطح 1000 هکتار

عملیات بذر کار ی درسطح 2600 هکتار

عملیات نهال کاری در سطح 300 هکتار

عملیات قرق در سطح 3200 هکتار

گفتنی است عملیات اجرایی احیاء دریاچه ی ارومیه ( حوزه ی منابع طبیعی )در سه شهرستان ارومیه ، سلماس و میاندوآب و در پنج سایت در حال حاضر اجر شده و یا در حال اجراست که تا کنون برای این طرحها از محل اعتبارات دولتی تاکنون بیش از پنج میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
عزیز من الان بهترین زمان برای احیا دریاچه ارومیه هست پس بشتابید