ایجاد یک شغل در کشور به ازای مصرف یک داروی تولید داخل

مدير عامل يك شركت دانش بنيان از ایجاد یک شغل به ازای مصرف هر داروی تولید داخل خبر داد.

امير فرشچی مدير عامل يك شركت دانش بنيان در زمينه دارو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: تامين محصولات دارويی های تك برای نظام سلامت هزينه بالايی دارد به همين دليل توليد همان محصول در داخل كشور با قيمت مناسب تر و دسترسی بيشتر، مهمترين اتفاقی است كه در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی رخ می دهد.

وي افزود: فشار تحريم ها و نامتعادل بودن قيمت دلار در كشور بستری از خطر را ايجاد مي كند و اقتصاد مقاومتی به معنای ايجاد توانمندی داخل برای مقابله با اين خطر و كاهش وابستگی است.

فرشچی حمايت از توليد داخل را عامل حفظ پول در كشور دانست و ادامه داد: مصرف سرانه هر داروی برند با قيمت يك و نيم برابری ،در كشور مبدا ،دو شغل ايجاد می كند اين در حالی است كه مصرف داروی برند توليد داخل، در كشور خودمان يك شغل ايجاد می كند. به اين معنی كه مصرف يك داروی برند توليد داخل ، در كشور عامل ايجاد يك شغل است.

مدير عامل شركت دارويی عنوان كرد: توليد داروی برند در داخل، از خروج پول و سرمايه انسانی جلوگيری می كند. همين امر موجب توسعه و كاهش وابستگی كشور می شود.

وی يادآور شد: زمانی كه يك تكنولوژی جديد با قيمت مناسب در اختيار نظام سلامت قرار می گيرد، موجبات اطمينان مردم ، وزارت بهداشت و شركت های دارويی فراهم شده و بيمه ها بهتر وارد عمل می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار