برنامه مدون برای اشتغال پایدار در کشور وجود ندارد

نماینده دوره نهم مجلس شواری اسلامی گفت: ایجاد اشتغال نه تنها در روستاها بلکه در کل کشورمورد بی مهری قرار گرفته است و بسیاری از جوانان هم اکنون درکشور، بیکار هستند.

محمد علیپور نماینده دوره نهم مجلس شواری اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به واحدهای اشتغال زایی پایدار در روستاها افزود: متاسفانه طی دو سه سال اخیر هیچ گونه برنامه ای برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها نداشتیم به طوری که در گذشته، تسهیلات بصورت سبک و محدود در اختیار افراد قرار می گرفت.

 علیپور تصریح کرد: متاسفانه ایجاد اشتغال نه تنها در روستاها بلکه در کل کشورمورد بی مهری قرار گرفته است و بسیاری از جوانان درحال حاضر درکشور، بیکارند.
 
این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: در بودجه سال 94 حداقل 30 میلیون تومان تسهیلات برای رونق کشاورزان دربخش های مختلف درنظر گرفته شد اما این امر مهم محقق نشد.
 
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه بیکاری جوانان، اصلی ترین معضل کشور به حساب می آید عنوان کرد: امیدواریم که مسئولان فکری درخصوص اشتغال زایی داشته باشند.
 
علیپور در ادامه از راهکاریی برای اشتغال پایدار در روستاها دربخش کشاورزی گفت: راهکارهای متعددی برای ایجاد اشتغال پایدار وجود دارد که البته این امر نیازمند تخصیص بودجه در بخش های مختلف کشاورزی، همچون صنایع دستی است.
 
نماینده دوره نهم مجلس شواری اسلامی در ادامه افزود: درحال حاضر، مشاغل و ظرفیت های زیادی وجود دارد منتها باید دیدگاه اقتصاددانان مدنظر قرار گیرد.
 
علیپور در ادامه با اشاره به اینکه همه تمرکزها بیشتر برروی سرمایه گذاری است یادآورشد: متاسفانه هنوز درخصوص اشتغال پایدار به نتیجه کامل نرسیده ایم و بیشتر درحد امضا و تفاهم نامه بوده است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت و پتانسیل ها در روستاها زیاد است عنوان کرد: باید تسهیلات خوبی دراین بخش مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار