سرانه مصرف آب آشامیدنی در روستاهای استان مرکزی دو برابر مناطق شهری است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: سرانه مصرف روزانه آب آشامیدنی در مناطق روستایی در استان مرکزی 400 لیتر است که این شاخص بیش از دو برابر مصرف روزانه مناطق شهری است.
یوسف عرفانی نسب افزود: رعایت نکردن الگوی مصرف، وجود خانه باغ و استفاده از شبکه آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز و مصارف دامپروری و همچنین فرسوده بودن نیمی از شبکه آبرسانی و هدررفت آب از دلایل عمده افزایش سرانه مصرف آب در مناطق روستایی است.
وی، شمار روستاهای زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی را 766 آبادی عنوان کرد و گفت: 80 درصد از این روستاها از منابع آب زیرزمینی و بقیه از آبهای سطحی چشمه و قنات استفاده می کنند.
وی بیان کرد: 84 روستا در استان مرکزی در سال گذشته شرایط بحرانی در تامین منابع آب داشتند و با توجه به بارش های مناسب سال زراعی جاری، فرهنگ سازی اطلاع رسانی مناسب و مدیریت مطلوب، امید است شرایط آنان در آبرسانی سیار در فصل گرم امسال به 42 روستا کاهش یابد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی میزان اعتبار اختصاص یافته سال گذشته در بخش آب روستایی استان مرکزی را 580 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان اعتبار تنها 23 درصد تخصیص و جذب شده است .
انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، آب ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.