وزیر ورزش و جوانان در گفتگوی رو در رو با رسانه از موضوع کی روش و هراتیان تا ساختمان گاندی و اعزام های غیر مجاز گفت.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛محمود گودرزی وزیرورزش و جوانان در ابتدا موضوع اختلاف کی روش و هراتیان در مورد کمرکز پزشکی فیفا را نقد کرد و گفت::من بارها تاکید کرده ام که هر کس باید در مورد حیطه وظایف خود اظهار نظر کند و دخالتی در امور مدیران نداشته باشد.

وی ادامه داد:بنده در اقداماتی که مربوط به کمیته ملی المپیک است دخالتی ندارم و عکس این موضوع کیومرث هاشمی هم درباره مسائل وزارت ورزش و جوانان اظهار نظر نمی کند و باید همه ما در چارچوب قانون رفتار کنیم و در امور غیر مرتبط دخالت نداشته باشیم.

گودرزی در مورد وضعیت بودجه المپیک نیز گفت:خوشبختانه در این راستا مقرر شد که بودجه ای به وزارت ورزش و جوانان وکمیته ملی المپیک اختصاص داده شود تا برنامه ریزی ها برای حضور قدرتمند در المپیک هر چه بهتر و مناسب تر برگزار شود و امیدواریم که این موضوع هرچه سریع تر عملیاتی شود.

ویدر مورد انتخابات برخی فدراسیون ها گفت: سعی داریم در فدراسیون هایی که المپیکی هستند انتخابات را به بعد از المپیک 2016 ریو موکول کنیم و فدراسیون هایی که المپیکی نیستند طبق روال مجمع آنها برگزار می شود و انتخابات نیز در دستور کارشان خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان در مورد ساختمان کمیته ملی المپیک در خیابان گاندی گفت:معتقدم که در این باره باید موضوع شفاف شود و البته از دید ما متخلفی وجود ندارد اما باید دید شرایط واگذاری این ساختمان چگونه بوده است و موضوع شفاف شود حسابرسی‌ها در فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید شفاف و بدون ابهام یا گرد و غباری باشد.

گودرزی د رمورد وضعیت کاروان ایران در المپیک ریو گفت:کمیته ملی المپیک و فدراسیون های محترم در این باره تلاش بسیاری داشته اند و ما نیز در حد توان حمایت کرده ایم و برای رسیدن به موفقیت باید خیلی از مستئل دست به دست هم بدهد تا نتایج خوبی ررقم بخورد اما ما امیدواریم نتایج نسبت به گذشته بهبود یابد چرا که بنده معتقدم ورزش ایران سیر صعودی داشته است اما باید در این روند تسریع داشته باشیم چرا که رقبای ما نیز پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته اند.

وی در مورد پرونده های فساد گفت:خوشبختانه از زمان روی کار آمدن این دولت آمار گزارشات در مورد فساد در داوری کمتر شده است و اگر مواردی هم وجود داشته مربوط به گذشته بوده است.

وی در مورد ضور دختران ایرانی در مبارزه های خارج از عرف در ارمنستان نیز گفت:هر کس می تواند با گذرنامه خود و ویزای شخصی به هر کشوری سفر کند و می تواند اقتصادی توریستی و ... باشد اما آنهایی که از طریق شورای برون مرزی اعزام شود مسئولیت آنها به عهده ماست و در غیر اینصورت اعزام شخصی تلقی میشده و هر کسی می تواند با ویزای گردشگری هم برود و در مسابقات ورزشی شرکت کند و این موضوع به وزارت ورزش و جوانان ارتباطی ندارد.

گودرزی در مورد تغییر اساسنامه کمیته ملی المپیک نیز گفت:تغییرات اسانامه امری ضروری و واجب بود و هر کس اساسنامه را قبایی برای تن خود ساخته بود و باید اصلاحات انجام می گرفت و باید افراد حق انتخاب کردن و انتخاب شدن داشته باشند و این موضوع با تغییر اساسنامه حل شد.

وزیر ورزش و جوانان در مورد اظهارات رسول خادم مبنی بر بی تاثیر بودن آموزش در جلوگیری از دوپینگ گفت:این موضوع را قبول ندارم چرا که آموزش مقدمه ای برای جلوگیری از دوپینگ است در گذشته نشان داده شده که برخی دووپینگ ها به علت نا آگاهی است و باید گفت متاسفانه 25 درصد از دوپینگ ها از مواد مکملی استخراج می شود که از برند های معتبر هم هستند اما باعث مثبت شدن دوپینگ می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار