لزوم توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در تدوین برنامه ششم توسعه

استاندار خراسان رضوی بر لزوم توجه به رویکردها و اولویت های سه گانه ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه؛ اقتصاد مقاومتی، تعالی و مقاوم سازی فرهنگی و پیشتازی در عرصه علم و فناوری برای تدوین برش استانی برنامه ششم توسعه توسط دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: بر اساس تکالیف برنامه ششم توسعه، تدوین برش استانی آن نیز در قالب دو سند توسعه استانی و بخشی تهیه می شود.
وی اظهارداشت : به همین منظور کارگروه های هفت گانه هماهنگی امور اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، هماهنگی امور زیربنایی، شهرسازی و گردشگری، آمایش، محیط زیست و توسعه پایدار، هماهنگی امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری، هماهنگی امور تحول اداری، دولت الکترونیک، پژوهش و فناوری، هماهنگی امور زیارت و تجهیز منابع استان تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه باید تا پایان خرداد ماه، برش استانی برنامه ششم توسعه تدوین و به مرکز ارسال شود، گفت: بررسی عملکرد استان در پنج برنامه قبلی توسعه، پرهیز از نگاه آرمانی و به دور از واقعیت، احصا نقاط ضعف و قوت و حضور نمایندگانی از طرف فرمانداران در کارگروه های مذکور باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم توجه به مشهد 2017 به عنوان یک رخداد بین المللی در بعد استانی برنامه ششم توسعه تاکید و تصریح کرد: در نظر گرفتن برش های شهرستانی با هدف توسعه متوازن و پیشرفت مناطق کمتر توسعه یافته، کریدور علم و فناوری، دولت الکترونیک و مناطق ویژه اقتصادی در تدوین اسناد دردستورکار قرار گیرد.
رشیدیان در رابطه با اعتبارات دستگاه های اجرایی، گفت: در بودجه سال 95 علاوه بر تخصیص 8 درصد از کل بودجه استان به طرح های هادی روستایی و یک درصد به تجهیز پایگاه های مقاومت بسیج، 10 درصد دیگر نیز برای آبرسانی به روستا و سه درصد برای پروژه های حوزه های علمیه درنظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر پایبندی مدیران دستگاه های اجرایی به اجرای قوانین جدید بودجه، اظهار داشت: باید از هر امکان قانونی برای جذب بودجه های متمرکز به استان از طریق افزایش تعاملات دستگاه های اجرایی با وزارت خانه های مربوطه استفاده کرد.
استاندار خراسان رضوی تلاش برای افزایش نقش شورای برنامه ریزی در مباحث مربوط به اعتبارات، در نظر گرفتن سهمی از بودجه دستگاه ها به پروژه های مشهد 2017، فعالیت برای ایجاد مشوق هایی به منظور جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی را مورد تاکید قرار داد.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.