ایجاد دو مرکز رشد در زمینه علوم غذایی و طب بازساختی

معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ایجاد دو مرکز رشد در زمینه علوم غذایی و طب بازساختی و کسب رتبه 340 پژوهشی جهانی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛افشین زرقی معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست خبری هفته دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه 340 جهانی را در پژوهش و تحقیقات کسب کرده گفت:این دانشگاه دو مرکز رشد در زمینه علوم غذایی و طب بازساختی با حدود 20 شرکت دانش بنیان به مراکز رشد دیگر افزوده است.

وی ادامه داد: قراردادهای همکاری در خصوص امنیت غذا با رییس مرکز تحقیقات اروپا در دو طرح تحقیقاتی با سرمایه‌گذاری مشترک داریم.

زرقی تأکید کرد: با باز شدن فضای بین‌المللی ارتباط خوبی با دانشگاه‌های علوم پزشکی برقرار می‌شود.

معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از رونمایی دارویی برای بیماران سنگ کلیه تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: این داروها در تحقق شعار سال یعنی همان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل موثر است.

وی اظهار داشت: اختصاص 2 درصد از کل بودجه دانشگاه به پژوهش نشان دهنده توجه ویژه دانشگاه به این حوزه است چرا که دانشگاه‌ها موظف به اختصاص یک درصد از کل بودجه به حوزه پژوهش هستند.

زرقی در خصوص رونمایی از کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی رتبه اول را در دانلودینگ و استفاده از منابع الکترونیک به دست آورد که نشان دهنده سرمایه‌گذاری در بخش آموزش است.

وی ادامه داد: کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مجهز به دیجیتال لایبری به زودی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.