مدير كل دفتر تنوع زيستي و حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست گفت: ارتقاي فوري منطقه حفاظت شده رئيسي به پارك ملي یک ضرورت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، رئيس اداره حفاظت محيط زيست نيشابور گفت: طي اين بازديد دو روزه خرازيان مقدم از منطقه حفاظت شده رئيسي و پاسگاه هاي هاي محيط باني و اقدامات حفاظتي در اين منطقه بازديد كرد .
محمد مهدی نوربخش ادامه داد: خرازیان مقدم جمعيت متراكم و انبوه آهوي ايراني در زيستگاه هاي حيات وحش این منطقه را تحسین کرد و با توجه به تاكيد معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ارتقاي فوري منطقه حفاظت شده رئيسي به پارك ملي را یک ضرورت دانست و خواستار پیگیری آن شد.

بازدید از پناهگاه حيات وحش حيدري و دیدار با محیطبانان این منطقه و نیز مركز بازديد كنندگان پناهگاه یاد شده و بررسی اقدامات حفاظتي محيط زيست نيشابور از جمله نصب درب در ورودي هاي حساس منطقه و ديده باني يخاب در بالاترين ارتفاع منطقه امن از ديگر برنامه هاي این سفر دو روزه بود .

رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور همچنین گفت: در اين بازديد پيگيري تصويب محدوده منطقه امن پيشنهادي پناهگاه حيات وحش مورد تاكيد مدیر کل تنوع زیستی و حیات وحش سازمان قرار گرفت .

پناهگاه حيات وحش حیدری زيستگاه اصلي نژاد خالص قوچ ميش اوريال محسوب ميشود .

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.