مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل حضور جامعه تورگردانان کشور در استان را فرصتی ارزشمند برای معرفی جاذبه های گردشگری و افزایش ورود گردشگران خارجی به استان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کریم حاجی زاده گفت: حضور جامعه تورگردانان کشور فرصتی ارزشمند برای معرفی جاذبه های استان در راستای افزایش ورود گردشگران خارجی به استان است.

وی با تأکید بر ضرورت فعال کردن اقتصاد گردشگری استان، افزود: باوجود اینکه استان اردبیل از لحاظ داشتن تعداد مراکز اقامتی در کشور رتبه سوم و از لحاظ تخت در کشور جایگاه ششم دارد اما این ظرفیت استانی به دلیل پراکنش نامناسب و تجمیع آن در یک شهر، پایین بودن کیفیت ارائه خدمات و نبود هتل های پنج ستاره نتوانسته است به صورت شایسته جایگاه گردشگری استان اردبیل را ارتقاء بخشد.

رئیس جامعه تورگردانان کشور نیز با بیان اینکه ظرفیت های عظیم گردشگری استان اردبیل همچون آب و هوای مناسب، آب های گرم و معدنی متعدد، صنایع دستی متنوع و غذاهای محلی به طور شایسته معرفی و شناسانده نشده است.

ابراهیم پورفرج گفت: این مهم باید هر چه سریع تر با استفاده از شیوه های نوین تبلیغات و بازاریابی مناسب اتفاق بیفتد در غیر این صورت استان اردبیل فرصت ارزشمندی را از دست خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه استان اردبیل به طور قطع می تواند به یکی از قطب های اصلی گردشگری در زمینه توریسم سلامت در کشور و منطقه تبدیل شود، خاطر نشان کرد: لازمه این امر شرکت در نمایشگاه های داخلی و بین المللی، معرفی جاذبه ها و فرصت های گردشگری به شیوه های مدرن و توسعه زیرساخت ها و امکانات گردشگری استان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.