کشاورزان از سم کلروپریفوس استفاده نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوین ؛ رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قزوین از کشاورزان خواست از سموم قاچاق وارداتی چون  کلروپریفوس که از مرز ترکیه وارد می شود استفاده نکنند.

مجید کشاورز مقدم گفت:  مقدار زیادی از این سم در دست تجار ترک باقیمانده است و اطلاعات رسیده نشان می دهد این سم از استانهای هم مرز با کشور ترکیه به صورت قاچاق با قیمت بسیار ارزان وارد کشور می شود.

وی افزود: با  مصوبه اتحادیه اروپا برای کاهش استفاده از سموم  در خشکبار به یکباره قیمت کشمش ترکیه حدود ۴۰ درصد کاهش یافت و این کشور برای مقابله با مشکل باقیمانده سموم، مصرف تعدادی از سموم بویژه مصرف کلروپریفوس را ممنوع اعلام کرد و با دادن یارانه به کشاورزان آنها را به مبارزه بیولوژیک تشویق کرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قزوین تاکید کرد: از آنجا که خشکبار ایران بویژه کشمش در معرض خطر باقیمانده سموم قرار دارد و شرایط اخیر نیز ممکن است مصرف سم کلروپریفوس را افزایش دهد لازم است این خطر به همه ارگانهای ذیربط استان اطلاع داده شود و کشاورزان و تولیدکنندگان از خطر ناشی از مصرف این سم که ممکن است با نامهای تجاری مختلف عرضه شود آگاهی داشته باشند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار