رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ملکان گفت:یکی از اولویت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توانمندسازی جوانان و علاقمندان با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حمید دهی در جلسه شورای اداری بخش لیلان از توابع شهرستان ملکان افزود: نداشتن مهارتهای فنی و حرفه‌ای و تنگناهای اقتصادی یکی از عوامل موثر در بیکاری جوانان است.

وی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای ملکان با توجه به پتانسیل‌های موجود، برای برگزاری دوره های کوتاه مدت ، زودبازده و اشتغال زا آمادگی لازم را دارد. .

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ملکان در ادامه  از آموزش ۱۷۹هزار و ۳۹۴ نفر ساعت درقالب آموزش های شهری، روستایی و آموزش در صنایع در مرکز آموزش فنی حرفه ای ملکان در سال۹۴ خبر داد و  خواستار ارائه آموزش در حرفه هایی همچون سرویسکار تراکتور و تیلر، سرویس اتوموبیل سواری، موتور سیکلت،قالی بافی ،کامپیوتر و هرس درختان در بخش لیلان شد.

دهی افزود: در حال حاضر 10 حرفه ثابت و سیار در مرکز فنی و حرفه ای ملکان وجود دارد که 8 حرفه به طور ثابت و 2 حرفه سیار می باشد.
وی افزود: آموزش حرفه های:درل کار و اره کار،برقکار صنعتی،اوتومکانیک،تراکتور و تیلر،کامپیوتر،مونتاژ کار تابلوهای برق،موتورسیکلت و PLC به طور ثابت و همچنین حرفه های کشاورزی و قالیبافی با همکاری سازمان های دولتی بصورت سیار در شهرها و روستاهای منطقه به علاقمندان ارائه می شود.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ملکان با بیان اینکه این مرکز سالیانه توانایی ارائه آموزش های مختلف به علاقمندان تا 500 تن را دارد افزود: در حال حاضر کارگاههای مکانیک،تراکتور و تیلر،برق،PLC و کارگاههای سیار در این مرکز دایر شده است.

بخشدارشهر لیلان نیز در این جلسه آمادگی مسئولین این بخش برای همکاری با مرکز فنی و حرفه ای جهت حرفه آموزی جوانان و علاقمندان را اعلام کرد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.