معوقات مدارس چه زمانی پرداخت می شود؟

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی در خصوص تعداد، نرخ و هزینه‌های مربوط به طرح خرید خدمات آموزشی در مدارس غیردولتی ارائه کرد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «ارزش خدماتی که از بخش خصوصی در مدارس غیردولتی خریداری شده چقدر است؟»، اظهار داشت: برای حدود 195 هزار دانش‌آموز از طریق خرید خدمات آموزشی با بخش موسسان مدارس غیردولتی وارد قرارداد و تفاهم شدیم.
 
وی افزود: عمده این خدمات در مناطق دور افتاده و محروم مانند سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های تهران به دلیل جمعیت زیاد و پراکندگی دانش‌آموز انجام شد.
 
گُرد به دیگر استانهایی که طرح خرید خدمات آموزشی در آنها اجرا شد اشاره و خاطرنشان کرد: در استان گلستان با مشکلات بسیاری مواجه بودیم زیرا هنوز فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس نشده بودند و آمار دانش‌آموزی در حوزه ابتدایی بسیار بالا بود و در استان خراسان رضوی نیز به دلیل مهاجر پذیر بودن و ورود افراد مختلف مشکلات عدیده‌ای داشتند که این خدمات انجام شد.
 
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: در برخی استانها نیز از این طرح استفاده نشد، زیرا نیروی کافی وجود داشت و تعداد دانش‌آموزان و نیروها متناظر با آنچه که باید وجود داشت، طراحی شده بود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که «به طور دقیق ارزش این خدمات چه میزان بود؟»، تصریح کرد: ارزش معنوی این کار بسیار بالا بود اما به ازای هر دانش‌آموز 750 هزار تومان نرخ تعیین شده بود، که البته فقط در حد 2 ماه از این کار پرداخت شد و مابقی نیز به موسسان پرداخت می‌شود.
 
گُرد در خصوص پرداخت معوقات حق التدریس مدارس غیردولتی گفت: با توجه به اینکه وزارت آموزش و پرورش این بخش را از حوزه غیردولتی خریداری کرده است، معاونت توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش قول‌هایی داده‌اند و امیدواریم تا پایان سال تحصیلی این امر محقق شود.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: قطع و یقین آموزش و پرورش این هزینه را پرداخت خواهد کرد و از تمام موسسان که مشارکت داشتند و حتی از هزینه‌های شخصی بحث بیمه را انجام دادند و بخشی از مطالبات معلمان را پرداخت کردند، تشکر می‌کنم.
 
منبع: خبرگزاری فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
باسلام.عزیزان باشگاه خبرنگاران لطفا مشکلات نیروهای آزاد شاغل در مدارس غیردولتی را پیگیری کنید که نه حقوق کافی دارنذ وبدتراز آن بیمه نیستند.