گاردین با اذعان به ساختگی بودن چندین گزارش یک خبرنگار این روزنامه، ناچار به عذرخواهی و حذف شماری از آن‌ها از خروجی خود شد.

عذرخواهی گاردین به دلیل انتشار گزارش‌های جعلی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاردین با انتشار بیانیه‌ای به ساختگی بودن چندین گزارش منتشر شده در این روزنامه اذعان کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که شماری از افرادی که نام آن‌ها در گزارش‌های روزنامه گاردین به عنوان منبع خبر ذکر شده بود، اعلام کردند مصاحبه‌ای با این روزنامه نداشته‌اند و اظهارات نقل شده از آن‌ها جعلی هستند. 

به گفته مسئولان روزنامه گاردین، این گزارش‌های جعلی را یک خبرنگار آزاد به نام «جوزف مایتون» برای این روزنامه ارسال کرده است. مایتون از سال 2009 زمانی که در مصر مستقر بود با گاردین همکاری داشت و این همکاری تا ماه مه 2015 (31 روز منتهی به 11 خرداد 94) که وی در کالیفرنیا ساکن شد، ادامه یافت. 

در بیانیه گاردین آمده است: بعد از ادعاهای مطرح‌شده در مورد ساختگی بودن گزارش‌های مایتون، فرد مستقلی برای «راستی‌آزمایی» این گزارش‌ها استخدام شد و این فرد به بررسی تمام گزارش‌های سال‌های گذشته این خبرنگار پرداخت و در پایان متوجه شد بسیاری از نقل قول‌های او جعلی یا دست‌کم مشکوک هستند.

به نوشته گاردین، هر چند این خبرنگار ساختگی بودن گزارش‌هایش را رد کرده، مدارکی برای اثبات ادعایش ارائه نکرده است. 

در پی مشخص شدن جعلی بودن این مصاحبه‌ها، گاردین 12 گزارش مایتون را از خروجی خود حذف کرد. گاردین همچنین از افرادی که نقل قول‌های نادرستی به آن‌ها منتسب شده بود و همچنین از مخاطبان خود عذرخواهی کرد و وعده داد از این پس نظارت بیشتری بر فعالیت خبرنگاران آزادی که با این روزنامه همکاری می‌کنند داشته باشد.

انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار