اقتصاد مقاومتی شعار نیست

اقتصاد مقاومتی در شعار اتفاق نمی‌افتد و در سبک زندگی شکل می‌گیرد.

سید قاسم یاحسینی، نویسنده ادبیات دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی شعار نیست، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک عمل و سبک زندگی است که هنوز زمینه علمی و فکری آن در کشور ما به شکل مناسب فراهم نشده است.

وی افزود: همانطور که همه ما می‌دانیم این روزها فرهنگ، نوشتن و کتابت اوضاع خوبی ندارد و اولویت اصلی کشورمان اقتصاد است.

این نویسنده گفت: در جامعه‌ای که اقتصاد حرف اول را در آن می‌زند، فرهنگ جایی ندارد و اولویت آخر می‌شود.

یاحسینی ادامه داد: از آنجا که هر گونه حرکت اجتماعی و اقتصادی نیاز به تئوری دارد، اقتصاد مقاومتی نیز نیازمند تئوری‌پردازی است و این تئوری را اصحاب فرهنگ تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: گرچه تا به امروز کتاب‌های زیادی در رابطه با اقتصاد مقاومتی نوشته شده اما اکثر آنها شعار هستند.

این نویسنده افزود: هم اکنون زندگی روزمره ما نسبتی با اقتصاد مقاومتی ندارد زیرا با یک مثال ساده میتوان گفت هرچند ما در همین عصر خودمان اولیا و بزرگانی داریم که آب را در لیوان ریخته و با آن وضو می‌گیرند اما افرادی مؤمن هم دیده می‌شوند که البته در مؤمن بودنشان شکی نیست اما شیر آب را باز می‌گذارند و وضو می‌گیرند.

یاحسینی گفت: اقتصاد مقاومتی در شعار اتفاق نمی‌افتد و در سبک زندگی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد:در حوزه کتاب هم همینطور است، یک ناشر خصوصی در یک دفتر کوچک و با یک منشی کتابهایی را منتشر میکند و موفقیتی را در جلب نظر مخاطبان کتاب و کتابخوانی کسب می‌کند که یک سازمان با فضای بیشتر و چند ناشر نمیتواند منتشر کند و کسب کند.

وی اظهار داشت: موفقیت ناشران خصوصی در جلب نظر مخاطبان کتاب نشان می‌دهد که این ناشران الگوی خوبی برای اقتصاد مقاومتی هستند.

وی ادامه داد: ما در زمان جنگ تا اندازه ای به اقتصاد مقاومتی نزدیک شدیم و بهره اش را هم بردیم. البته من نمیگویم که باید به دوره جنگ برگردیم ولی به نظرم اقتصاد مقاومتی باید در سبک زندگی دیده شود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار