طرح نما و منظر باهدف ساماندهی شیوه معماری واحدهای تجاری و مسکونی منطبق با اصول اقلیمی و فرهنگی تاریخی شهر کاشان اجرا می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اجرای این طرح که نما و منظر که لایحه آن به کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر ارسال شده‌بود در نشست فوق‌العاده اعضای شورای اسلامی با مسوولان سازمان زیباسازی شهرداری کاشان به تصویب این اعضا رسید.
سید محمد ناظم رضوی، شهردار کاشان در ابتدای این نشست اجرای این طرح را با  هدف برچیدن سلایق فردی و ناهمگون در طراحی نمای ساختمان ها و واحدهای تجاری در شهر کاشان ضروری دانست.
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری کاشان، نیز با اشاره به طرح بحث مشکلات نصب نامتعارف برخی تابلوهای بزرگ در ورودی شماری از مبادی کوچه های شهر از چهار سال قبل به شورای اسلامی شهر گفت:نصب این تابلوها موانعی برای امدادرسانی به‌موقع و مطلوب و دسترسی اورژانس، آتش نشانی و سایر سازمان‌های خدماتی در مواقع بحرانی شده‌است.
بهروز گرانمایه، غیراستاندارد و غیر ایمن بودن این تابلوها که بیشتر آن متعلق به هیات های مذهبی کاشان است گفت: بیشتر سازمان‌های امدادی و خدماتی از جمله اورژانس، شرکت برق و آتش نشانی موارد جدی ایراد و اشکال این تابلوها در سطح شهر را تذکر دادند.
وی تصریح کرد:این سازمان‌ها خواستار ورود شورای اسلامی و مصوبه ب برنامه و هدفمند این نهاد در طرح جمع آوری و جایگزین شدن نمونه های استاندارد آن شدند تا امدادرسانی به شهروندان را بهتر، بیشتر و سریعتر بتوانند انجام دهند.
به‌گفته‌وی، نصب غیرفنی این تابلوهای پرحجم و عریض در بیشتر ورودی کوچه ها و معابر شهر علاوه برنازیبایی سیمای شهری تلفات انسانی قابل توجهی را نیز تاکنون داشته‌است.
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری کاشان، لزوم جمع آوری و جایگزینی تابلوهای همسان با اصول فرهنگی، اسلامی  و بومی شهری را تاکیدکرد و افزود: در این زمینه چند نمونه از تابلوهای جایگزین ایستاده در طرح ها و اشکال مختلف منطبق با فرهنگ بومی اسلامی شهر کاشان نیز طراحی شده است.
گرانمایه در پایان اظهارداشت:گفتگو و هماهنگی با مسوولان تعدادی از هیات های مذهبی و شماری از ارگان‌ها از جمله سازمان تبلیغات و اداره اطلاعات صورت‌گرفته و موافقت بسیاری از این نهادها و اشخاص نیز در مورد لزوم ساماندهی تابلوهای نامتعارف و غیرایمن و نازیبای حاشیه خیابان ها و ورودی معابر و کوچه های اصلی شهر نیز جلب شده است. 




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.